Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kostas
Hej.
Jag är sugen på att göra nåt åt min standardgrill på min -04.
Först undrar jag om grillen från V70R passar rätt i vanliga V70 eller är R-grillen något mindre?
Vad tror ni om man tar bort standardgrillen o på nåt sätt monterar ditt nät utan ram eller så? Alltså bara nät i hålet där grillen sitter nu. Nån som provat? Hur sätts nätet fast i så fall?
Användarvisningsbild
av Kostas
så här ser bilen ut
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
r grillen passar inte och ska du ha nätt fram så tycker jag du ska ha att över allt fram annars kan man ju alltid montera en s60 grill ser lite trevligare utt
Användarvisningsbild
av Kostas
ska du ha nätt fram så tycker jag du ska ha att över allt fram

Vad menar du med överallt fram? Du menar kanske i luftintagen bredvid dimljusen? Ingen risk att luftdraget till motorn blir för dåligt med nät även där nere?
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
Kostas skrev:ska du ha nätt fram så tycker jag du ska ha att över allt fram

Vad menar du med överallt fram? Du menar kanske i luftintagen bredvid dimljusen? Ingen risk att luftdraget till motorn blir för dåligt med nät även där nere?
det beror på hur fin maskigt nätt du sätter dit jag hade inga problem när jag hade nät i hella nosen på min

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jp[…]

Hade en Golf 3 en gång i tiden och den gick […]

Långtradare och trailerdragare i 90 &au[…]

Står det ingen märkning typ PP inpr&aum[…]