- lör 15 dec 2007, 19:10
Jo så här är det.
När jag startar bilen V70 -01 och den är kall så kommer det luft ur alla luftuttag vilket märks väl när fläkten går på max.
Och efter ett tag kommer det också en massa värme när motorn har blivit varm.
Men!! Efter en sådar 4-5 mil börjar det hända saker.
Vad är det som händer då ? Jo eller rättare sagt vad är det som inte händer.
Det som inte händer är att det kommer knappt ut någon luft från något av luftutsläppen även fast fläkten går för fullt. Det jag kan känna är att lite varmluft sipprar ut men det är inte tillräckligt.
Efter ett tag blir det väldans kallt i bilen.
När allt funkar som det ska(innan bilen är varm) så kan jag ändra värmereglagen och jag hör och märker att luftspjällen ändrar läge.
Men det händer tyvärr inte när bilen är varm.
Jag har nu tröttnat på lovikavantar och skoteroverall så vad kan jag göra för att fixa detta?
/Frusen som f-n
När jag startar bilen V70 -01 och den är kall så kommer det luft ur alla luftuttag vilket märks väl när fläkten går på max.
Och efter ett tag kommer det också en massa värme när motorn har blivit varm.
Men!! Efter en sådar 4-5 mil börjar det hända saker.
Vad är det som händer då ? Jo eller rättare sagt vad är det som inte händer.
Det som inte händer är att det kommer knappt ut någon luft från något av luftutsläppen även fast fläkten går för fullt. Det jag kan känna är att lite varmluft sipprar ut men det är inte tillräckligt.
Efter ett tag blir det väldans kallt i bilen.
När allt funkar som det ska(innan bilen är varm) så kan jag ändra värmereglagen och jag hör och märker att luftspjällen ändrar läge.
Men det händer tyvärr inte när bilen är varm.
Jag har nu tröttnat på lovikavantar och skoteroverall så vad kan jag göra för att fixa detta?
/Frusen som f-n