Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vilbe
Hallo Nån som har tips på bra och billigt ställe att tona rutor i karlstadstrakten. Hur mycket skall man tona det skall ju vad snyggt samtidigt som man vill se ut vid denna årstid. v70 5 rutor

Vilbe
Användarvisningsbild
av greeeken
vilbe skrev:Hallo Nån som har tips på bra och billigt ställe att tona rutor i karlstadstrakten. Hur mycket skall man tona det skall ju vad snyggt samtidigt som man vill se ut vid denna årstid. v70 5 rutor

Vilbe
Hur mkt man ska tona är ju personligt
Men tydligen så är det många som tar näst mörkaste nyansen
av Volvos60r
vilbe skrev:Hallo Nån som har tips på bra och billigt ställe att tona rutor i karlstadstrakten. Hur mycket skall man tona det skall ju vad snyggt samtidigt som man vill se ut vid denna årstid. v70 5 rutor

Vilbe
Kolla på http://www.solarplexius.se
Användarvisningsbild
av greeeken
Finns en kille här som jobbar med detta
Tar ca 2000 kr
Eller så var det på TPC han fanns
av vilbe
2000tusen låter överkomligt men för långt till Sthlm.
så vill jag kunna ta ner rutorna
vilbe
Användarvisningsbild
av greeeken
vilbe skrev:2000tusen låter överkomligt men för långt till Sthlm.
så vill jag kunna ta ner rutorna
vilbe

Det kan du ju iallaflal göra om du tonar
Användarvisningsbild
av Degnell
Jag har en bekant till en bekant som jobbar inom glasrutebranchen. Han skulle fixa solfilm på min s40n för 2700 kronor "utan kvitto". Då pratar vi om solfilm på bakrutan och bakdörrarna samt lilla rutan mellan bakdörrarna och C-stolpen. Tyckte det lät lite halvdyrt, men vet å andra sidan inte vad det kostar egentligen. En kompis fick betala 4500 för 3 rutor på sin peugeot 206:a. Dock skulle bakrutan på dom tydligen vara bland dom svårare rutorna att solfilma då den buktar både på höjden o bredden. Hittar jag inget billigare alternativ som utförs av en yrkesman med proffsfilm så betalar jag 2700 sen när våren börjar komma smygandes, för det blir riktigt tjusigt med film på och rätt skönt med lite mörkare i bilen sen när sommarsolen står som högst:)
Användarvisningsbild
av greeeken
När jag frågade runt så skulle det gå från 4500-6000 kr Med kvitto
Då gällde det 5 rutor.
Användarvisningsbild
av Karlssson

Vilbe

Betalade 4500:- m kvitto för toningen på min v70. Då blev det 7 rutor "Tripp trapp trull" Ljust på framdörrarna, mellan mörkt på bakdörrar och det mörkaste i skuffen. Blev kanon. :D
av vilbe
Hej Igen är det någon som provat den färdigskurna solskyddsfilmen som finns på blocket
tycker det priset verkar okej om det är lätt att få dit den.
Vilbe

Om man räknar med att få högre av[…]

Parkeringsbroms i serviceläge

Ni som kör V60 CC, vilken felkodsläsare […]

Köptips v90

Hej Funderar på att uppgradera till en v90, […]