Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av habanero
Har automat 2.0t. Når jeg ligger i ca 60km/t varierer turtallet med rundt 200omr. Opp, ned, opp, ned osv. Skiftet olje på girkassa for 200mil siden, så det skal ikke ha noe med det å gjøre. Ligger stabilt når jeg kjører med cruise kontroll. Er dette vanlig? Er bare så irriterende å se på turtallet varierer sånn.
av erikeriksson
Hej, är det inte bara automatlådan som ligger och växlar mellan högsta och näst högsta växeln i den hastigheten.
Användarvisningsbild
av habanero
Jo, det virker nesten sånn. Kan jo ikke være bra om den girer opp og ned hvert 2. sekund.
av erikeriksson
Hej igen, det är väl inte så bra. När det händer kan du ju köra lite fortare eller långammare för att se om det slutar.

Vet inte vad du har för låda men min på min kan man spärra högsta växeln osv genom att "stega" växelspaken bakåt, pöva med det om det inträffar och lås på så sätt växlingarna.
av TerSve
Prova med en ny gaspedal. Har bytt några sådana med bra resultat.
Användarvisningsbild
av habanero
Jo kan låse girene. Mener også det hjelper å øke farten. En flott unnskyldning til å kjøre litt fortere;) Tenkte jeg skulle gjøre en oppdatering på elektronikken i snareste fremtid også, mulig dette kan hjelpe.
Användarvisningsbild
av habanero
Vet du hvor mye gasspedal bytte koster?
av TerSve
Runt 1000:- för reservdelen. Du byter den själv.
Användarvisningsbild
av habanero
Takker og bukker. Da skal jeg prøve det.
av TerSve
Artikelnr 30683516. Efter byte startas bilen utan att röra gaspedalen, låt stå på tomgång i 10 minuter, sedan är det bara att gasa. Hoppas det fungerar för dig.
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?