Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tega
Har fått en stor repa på kofångaren på min v70 07a någon som har en aning om vad det kan kosta att fixa? Måste man byta hela eller är den delad?
Användarvisningsbild
av Nexus
Dagen lackerare kan göra underverk. Det går säkert att göra en lackbättring som blir nästan lika bra som nytt :)
Beror ju på hur djupt det är :?:
av tega
ok trodde man bytte ut en del av kofångaren men det kanske man inte gör?
Användarvisningsbild
av ElStoffo
När jag fick en ganska stor repa på min kofångare för att någon kört på mig på en parkeringslpats så bytte Bilia hela softnosen och lagade inte repan.
av tega
ok repan sitter på sidan på min kofångare, någon aning on vad det kostar?eller om man ska ta försäkringen man har ju ganska hög självrisk surt så här i juletider.
Användarvisningsbild
av ElStoffo
För mig satt repan en bit ovanför dimljuset höger sida.

Kommer inte ihåg exakt vad det kostade, men det gick på vagnskadegarantin så cirka 5000:-
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag frågade på min stötis bak då förra ägaren har lyckas backa emot så lacken har spruckit och det är en skada i hö hörnet . Inga problem fixa sa 2 firmor jag frågade på och pris 1000 -1500.
Så mitt tips är att åka runt och fråga på prisförslag. Kan nästan garantera det blir billigare än att blanda in försäkringsbolaget.
av tega
ok ska åka runt och kolla lite det som retar mig mest är att det troligvis hände på på verkstan när jag hade bilen på service men hur bevisar man det?
Användarvisningsbild
av #27
tega skrev:ok ska åka runt och kolla lite det som retar mig mest är att det troligvis hände på på verkstan när jag hade bilen på service men hur bevisar man det?

Vad ska du bevisa när du själv inte vet att de har hänt på vekstaden de blir svårt...
av tega
är ju det jag skriver.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]