Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Degnell
När jag vrider ratten så kommer det som ett gnäll ifrån skarven mellan ratten och plasten som täcker styrstången. Låter som gummi som dras mot gummi. Eftersom jag aldrig plockat isär något liknande vet jag inte vad som döljer sig där inne och inte heller vad jag ska göra för att åtgärda problemet. Nått tips på om det finns någon spray att spruta in utan att någonting tar skada eller måste jag ta bort plast o grejer o smörja upp det som gnäller?
av Infide
Isf siliconspray.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Säker på att det är uppe vid ratten och inte gummit där axeln går igenom golvet?
Användarvisningsbild
av Degnell
Sparkz skrev:Säker på att det är uppe vid ratten och inte gummit där axeln går igenom golvet?
Nej det låter precis som om det kommer ut mellan ratten och plasten, men jag kanske ska försöka med siliconspray som Infide skriver. Det är sjukt irriterande när det gnäller och låter så fort man vrider lite på ratten, allara värst på parkeringar och liknande då man rattar som mest.
Användarvisningsbild
av Nexus
Degnell skrev:
Sparkz skrev:Säker på att det är uppe vid ratten och inte gummit där axeln går igenom golvet?
Nej det låter precis som om det kommer ut mellan ratten och plasten, men jag kanske ska försöka med siliconspray som Infide skriver. Det är sjukt irriterande när det gnäller och låter så fort man vrider lite på ratten, allara värst på parkeringar och liknande då man rattar som mest.
är det hela tiden eller beroende på varmt /kallt?? Finns ett liknande gnäll på gammla V70 vid kallt klimat då gnäller det i samma område som du beskriver.Jag antar det är en nylon busstning som gnäller :???:
Användarvisningsbild
av Degnell
grammse skrev:
Degnell skrev:
är det hela tiden eller beroende på varmt /kallt?? Finns ett liknande gnäll på gammla V70 vid kallt klimat då gnäller det i samma område som du beskriver.Jag antar det är en nylon busstning som gnäller :???:
Nej det är helatiden oavsett värme.
av catinsho
Jag hade samma problem. Löste sig med fett nere vid övergången vid torpväggen./ Cat
Användarvisningsbild
av Degnell
catinsho skrev:Jag hade samma problem. Löste sig med fett nere vid övergången vid torpväggen./ Cat
Var det någonting du gjorde själv eller lämnade du in den?
av catinsho
Själv. Jätte-enkelt, lite fett soman trycker in under gummidamasken och runt lagret. Lycka till!
av sm5ugh
Måste ni börja skriva om sånt här...nu började ju min att gnälla i rattstången, bara för det! :lol:

Ska följa de goda råden!
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]