Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av steff
Skinnet på förar stolen spricker sönder. är det någon som råkat ut för detta? framlysen som blir blästrad/dimljus vad är det för kvalitet på en v70-06 som gått 12000 mil så var det inte på s70 98 som gått 25000mil :evil:
av Pelle
Reklamera det spruckna skinnet på stolen, så skall det inte vara.

När det gäller glaset så är förklaringen enkel: Numera är klarglaslyktorna gjorda i plast som lätt kan få en "blästrad" yta om de utsätts för stenskott.
Inte så mycket att göra föutom att undvika att köra när det är som mest and och grus ute på vägarna...
av volvo experten
steff skrev:Skinnet på förar stolen spricker sönder. är det någon som råkat ut för detta? framlysen som blir blästrad/dimljus vad är det för kvalitet på en v70-06 som gått 12000 mil så var det inte på s70 98 som gått 25000mil :evil:
Ja om du varir ensam på vägen i tolvtusen mil så kan jag inte förstå att dem blivit blästrade??
Om nu bilen är en 06 så lär du ha nybils garanti kvar så åk och bytt klädsel istället !!
av Frodda
volvo experten skrev:
steff skrev:Skinnet på förar stolen spricker sönder. är det någon som råkat ut för detta? framlysen som blir blästrad/dimljus vad är det för kvalitet på en v70-06 som gått 12000 mil så var det inte på s70 98 som gått 25000mil :evil:
Ja om du varir ensam på vägen i tolvtusen mil så kan jag inte förstå att dem blivit blästrade??
Om nu bilen är en 06 så lär du ha nybils garanti kvar så åk och bytt klädsel istället !!
Vad han menar är nog att "glaset" inte borde ta så mycket stryk reda efter 12000mil, och det är faktiskt jag beredd o hålla med.
Efter 12000mil så får det lov o se använt ut, men nånstans där så får man ha en minimum nivå och säkerligen så har den passerats annars hade väl inte vedebörande skrivit något här.
av Infide
Glaset beror ju på hur man kör. Ligger man väldigt nära framförvarande så blir det ju repat.
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?