Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oxxy81
Bilen började rycka väldigt konstigt när jag saktade ner till krypfart vid en korsning. har aldrig varit med om det förut. +3 grader ute, kan det bero på att motorn var kall? och jag har nyligen tankat 95 på en annan mack än jag brukar på? om någon annan har varit med om något liknande.... bilen har rullat 9000mil.... tacksam för svar.
av Henkepenk
Det där är jag också intresserad av att höra om, det känns som en ryckig motorbroms...
av fredenm
Har samma problem med min D5 -02. Har gjort total uppgradering av mjukvara på hela bilen samt sköljt och bytit olja i lådan.
Men problemet kvarstår, b4-locket är väl sista utvägen?
av Henkepenk
Jag har sköljt min låda, fast problemet fanns även innan.
av oxxy81
kan tillägga att motorn stannade idag när jag gasade på.... fanns inga ryckningar innan. allt verkade fungera bra..... alltså motorn dog plötsligt.
startade om .. då fungerade det bra igen.

noterade att alla lampor i panelen började lysa när motorn dog.... och efter 1 sek slocknade alla förutom oljelampan (bra oljenivå). kan det varit en kortis någonstans? eller börjar alla lampor lysa när motorn bara stannar?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
oxxy81 skrev:kan tillägga att motorn stannade idag när jag gasade på.... fanns inga ryckningar innan. allt verkade fungera bra..... alltså motorn dog plötsligt.
startade om .. då fungerade det bra igen.

noterade att alla lampor i panelen började lysa när motorn dog.... och efter 1 sek slocknade alla förutom oljelampan (bra oljenivå). kan det varit en kortis någonstans? eller börjar alla lampor lysa när motorn bara stannar?
Ja, alla lampor börjar lysa. (nästan)

/Kalle
av olson
fredenm skrev:Har samma problem med min D5 -02. Har gjort total uppgradering av mjukvara på hela bilen samt sköljt och bytit olja i lådan.
Men problemet kvarstår, b4-locket är väl sista utvägen?
Hjälper tyvärr nog inte heller :( , finns en del trådar om det
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?