Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av #27
Adapterplattor till???????
av Pelle
Du har en del elektronik i originalspeglarna (2 Tempsensorer, en i vardera spegeln) som du får problem om du tar bort. Utan dessa får motorstyrningen + ute tempgivarn nojan + att jag antar att du lär få en massa felkoder.

Så om du skall byta så måste du flytta över elektronik från de gamla.

Sen är det ju det där med Spegeljusteringen .. Om du vill att den skall funka så måste du modda ännu mer...
av linder
okej då var de kanske inte så mycke att fundera på längre då :P
Användarvisningsbild
av greeeken
Pelle skrev:Du har en del elektronik i originalspeglarna (2 Tempsensorer, en i vardera spegeln) som du får problem om du tar bort. Utan dessa får motorstyrningen + ute tempgivarn nojan + att jag antar att du lär få en massa felkoder.

Så om du skall byta så måste du flytta över elektronik från de gamla.

Sen är det ju det där med Spegeljusteringen .. Om du vill att den skall funka så måste du modda ännu mer...
Dom 2 sensorerna du pratar om är jätte lätta att plocka bort från orginal speglarna. Har gjort det så jag vet.
Men jag söker oxå efter adapterplatta till s60 för att slutföra mitt projekt.
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Det finns inga lösa adapterplattor att köpa till s60 kan jag nästan garantera er då det är så mycket signaler som kan gå i orginalspeglarna, elinställning spegelglas, el-infällning, markbelysning, ytter temperatur mätare, har du även stolar med minne så har du ytterligare funktioner i speglarna så har svårt att tro att det finns någon firma som lagt tid på att ta fram nya, du får väl ta ett par gamla backpeglar och modda lite sj kanske??
Användarvisningsbild
av greeeken
Mini_ice skrev:Det finns inga lösa adapterplattor att köpa till s60 kan jag nästan garantera er då det är så mycket signaler som kan gå i orginalspeglarna, elinställning spegelglas, el-infällning, markbelysning, ytter temperatur mätare, har du även stolar med minne så har du ytterligare funktioner i speglarna så har svårt att tro att det finns någon firma som lagt tid på att ta fram nya, du får väl ta ett par gamla backpeglar och modda lite sj kanske??
Det fanns en sida där dom sålde plattor till s60 men den sidan är nere sen länge nu
m3mirror.com har jag för mig att den hette.

Det är plattorna som gör att speglarna ska funka utan kopplingen.
Löser man det är dte inga problem
Tex markbelysning o ytter temp är inga problem , de mer elinställnignen som inte kommer fungera
Felkod

.. Har en 8mm slang som hänger löst fr[…]

Felkod B5

Läste denna tråden och tyckte att det […]

Fullt normalt skulle jag säga med den informa[…]

..Så du tror inte att tändspolen kan […]