Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej hej...

Nu har jag äntligen beställt en 3-ekrad ratt (-06) till min gamla -01:a, Tänkte höra om någon fått till så att man kan styra stereon med knapparna på ratten även fast det inte orginal stereon sitter kvar?? Sitter en Alpine DvD spelare nu...

Det måste ju gå på nått sett men hur?? :D
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Kolla in den här sidan!!

http://www.acb.no

Tyvärr vet jag ingen som testat och det är ju rätt så dyrt!! Men eftersom rattknapparna går via cansystemet så är det svårt att göra nått annat sj...
av Thomas J
En -06 har helt annorlunda cannät än en -01. så det går nog inte att använda knapparna från en ny ratt.
Vad kostade kalaset?[/quote]

Än så länge 1000kr... Plus frakt... Köpte en begangnad på blocket av en som hade satt i en sport ratt... Det är en komplett ratt men inte airbagen mm... Men ett "par" tusen till så ska den nog sitta på snart :D
av Atenza
Om jag inte minns helt fel så har MDS adapter för att kunna manövrera icke originalstereon...
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Då mds adapter inte kan hantera volvos CAN slinga så kommer du aldrig att få ut signalerna från rattknapparna till stereon, finns adaptrar till så gott som alla bilar utom just volvo tack vare att de använder DIGITAL SIGNALER! i sitt can nät! Ni har en länk längre upp som nog är det närmaste man kan komma att få rattknapparna att fungera...

Så tyvärr...
av Atenza
Mini_ice skrev:Då mds adapter inte kan hantera volvos CAN slinga så kommer du aldrig att få ut signalerna från rattknapparna till stereon, finns adaptrar till så gott som alla bilar utom just volvo tack vare att de använder DIGITAL SIGNALER! i sitt can nät! Ni har en länk längre upp som nog är det närmaste man kan komma att få rattknapparna att fungera...

Så tyvärr...
Oki, det hade ja ingen aning om.. Alltid lär man sig nå nytt
Användarvisningsbild
av habanero
Jeg skal i alle fall prøve den overgangen fra acb.no i min bil. Bare synd den er så dyr ja :roll: Hvorfor ikke bare sende de en mail å høre. Ikke umulig de vet.
Felkod

Kolkanistern sitter under batteriet. Har en 8mm sl[…]

Fullt normalt skulle jag säga med den informa[…]

..Så du tror inte att tändspolen kan […]

Låscylinder

Tänkbart.. Du lär ju få byta cylin[…]