Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Krull
Jag köpte en V70N T5 -00 i höstas, var och besiktade den i förrgår.
Ombesiktning pga att den var xenon konv. Jag hade ju ingen aning om detta.. :shock: Att det var xenon visste jag ju, men inte att det var konverterat och hela den biten... :|
(H) Så nu skulle jag vilja veta hur jag lättast kan få bilen godkänd. Måste jag byta strålkastarna??
Användarvisningsbild
av ER
Finns bara ett sätt, återställ till orgiginal och bes. byt sen tillbaka och var glad i ca 1 år innan det är dax igen.
av Krull
Ok, men det är bara att byta tillbaka? Socklar passar och inga kablar ska byta plats?
av Krull
Tack för tipsen!!! :D
av Psyko
Med lite otur kan dom kräva intyg när du kommer tillbaka för efterkontroll. Då får du ÄNNU mer problem.
av Thomas J
Vad är det för INTYG :?:
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Psyko skrev:Med lite otur kan dom kräva intyg när du kommer tillbaka för efterkontroll. Då får du ÄNNU mer problem.

Undrar lite vilket intyg som skulle kunna krävas, har aldrig hört talas om detta :???: .
Användarvisningsbild
av Micke™
jojjeblom skrev:http://www.xenonkungen.se/installation.htm

Hej kolla länken, där finns lite tips om detta.
Det framgår visserligen inte vad för xenon du har påbilen.

Behöver ju inte vara så att det är ett xenon konv-kit på. kan ju vara så att han har volvo xenon org eftermonterad på sin bil som och då är det till att byta lyktor helt som gäller.
av III
Enkelt detta, eftermarknads xenon är i regel inte typgodkänt och får då inte användas, en bil med xenon måste ha automatisk ljuslängdsreglering, alt automatisk nivåreglering, och strålkastarrengörng så org. lampor kan du ha om ovanstående uppfylls. om inte, bara och sätta i standard.
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?