Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nowa
stannar 2 ggr vid varje svep, stannar någon sekund och återgår sedan till utgångsläge, det verkar inte vara något kabelfel eftersom den stannar på samma ställe varje gång.
Någon som har något bra förslag på felsökning.
Tack på förhand
Användarvisningsbild
av #27
Troligtvis motorn som är dålig..
Användarvisningsbild
av Nexus
Håller med #27. Vi hade samma fel på firmabilen på jobbet man fick hjälpa den tillbaka på sluten då den knappt fungera alls. Ny torkarmotor och sen gick den som vanligt :D
Användarvisningsbild
av samcan
Lånar tråden littegranna !

nån som vet artikell nr på bladet man ska byta på bakretorkaren 04- ,verkar bara bladet som ska bytas, men dom på mekonomen här itrakten visste inte ett smack om det. konstigt trodde volvo va en populärbil sa jag då.

nån som vet hur mkt o om man kan beställa online nånstans? wiiiiiii
Användarvisningsbild
av Loner
samcan skrev: nån som vet artikell nr på bladet man ska byta på bakretorkaren 04- ,verkar bara bladet som ska bytas, men dom på mekonomen här itrakten visste inte ett smack om det. konstigt trodde volvo va en populärbil sa jag då.
Bara o bara, det är typ halva armen du byter.. Tror inte det finns annat än volvo original tyvärr.

/L
av Marbas
Loner skrev:
samcan skrev: nån som vet artikell nr på bladet man ska byta på bakretorkaren 04- ,verkar bara bladet som ska bytas, men dom på mekonomen här itrakten visste inte ett smack om det. konstigt trodde volvo va en populärbil sa jag då.
Bara o bara, det är typ halva armen du byter.. Tror inte det finns annat än volvo original tyvärr.

/L
Jag köpte torkare på biltema, monterade bort gummit från torkararmen och det nyinköpta biltema bladet. Klippte till rätt längd och monterade det nya gummit. Dvs, jag bytte bara gummit, vilket allt som allt tog 5 mintuer.
Användarvisningsbild
av Cimmen
Köp orginal, då spara du 4 minuter och 30 sekunder av ditt liv till annat... dessutom funkar det bättre... Jag vet...
av Marbas
Cimmen skrev:Köp orginal, då spara du 4 minuter och 30 sekunder av ditt liv till annat... dessutom funkar det bättre... Jag vet...
På min bil fungerar i alla fall Biltemas gummi lika bra som orginal...
av olson
Cimmen skrev:Köp orginal, då spara du 4 minuter och 30 sekunder av ditt liv till annat... dessutom funkar det bättre... Jag vet...
Vet inte vad det kostar, men det är nog rätt bra timpenning för att spendera 4 minuter för gummibyte 8)
Användarvisningsbild
av Nexus
Marbas skrev:
På min bil fungerar i alla fall Biltemas gummi lika bra som orginal...
Jo man kan göra så med gott resultat. vol:-)
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?