Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av durukan
Har en s60 -02 och är oerhört irriterad så att jag vill skrota den. :x (Ehh, så brukar man säga när man är arg) Har haft småa elfel innan som jag inte störde mig så specielt mycket på. Helljuslampan i inst.panelen lyste inte alltid som den skulle när jag slog på helljuset. samt service varnaren ( dags för service, som det brukar stå) den har jag inte sätt på ett bra tag. Har kört ca 4000mil utan någon service varnare. Men självklar följt service intervallerna... Jaa jaa, de kan jag leva med tänkte jag. Men igår när jag startade bilen, på väg till jobbet så märkte jag att det blir bara värre. Nu funkar inte centrallåsen som den ska. Låser antingen inte vä fram eller hö fram. Ej båda samtidigt. Och även Klockan var helt död i inst.panelen. Var helt släckt i displayen där klockan finns...
Testade med att koppla bort batteriet. Ingen resultat..
Jag har hört innan att det var elfel på s60-01 till 03. Stämmer det?
Min fråga är om det finns nån trix eller något jag själv kan åtgärda felet??
Mvh Durukan
Användarvisningsbild
av ateist75
Hej
Mycket märkliga fel kan dyka upp när batteriet börjar bli dåligt, kan vara värt att titta på.
Användarvisningsbild
av greeeken
Håller med , kolla batteriet.
Det kan verka ok men är en cell död i batteriet så blire massa skumma fel.
Annars nja kolla reläer säkringar eller så lämnar du in för avläsning av felkoder.
av durukan
Tack för alla tips och svar.

Frågar är nu om jag vågar köpa ett nytt batteri. Tänker på att det skulla vara onödigt att köpa ett nytt batteri, och det visar sig att den gammla fungerar utmärkt.. Ahh. vist. Det går ju att lämna tillbaks den, så länge man har kvittot.
Kan man ta reda på om det är batteriet som bör bytas, med nån enkel trix. (Enkelt ska det vara, så att amatörer som mig klarar av det :D .
Vill häls slippa betala versktan för felsökning om det är nu så att det bara är fel på batteriet... Eller nya förslag på var det kan vara fel på.

MVH Durukan
av Kena
Åk in till någon mack som säljer batterier(och inte bara mackor), de brukar ha batterikonditionstestare.
Användarvisningsbild
av tracker
det dom gör är att belastningstesta ditt batteri, dom kopplar på ett effektmotstånd rakt över polerna och sedan ser dom samtidigt spänningen över batteriet.
start o stop

Kan bara stängas av med bilar som har Sensus […]

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]