Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hallå Tänkte montera ett par extraljus på min s60 och nu undrar jag vad som finns bakom nrplåten och kofångarplasten? Tänkte om det var någon airbag sensor eller någe annat? När man satt dit extraljusen och ska koppla in dom går det att göra som man gör på äldre bilar genom ett vanligt relä utan att felkoder kommer upp.. typ trasig lampa eller lampfel? Eller måste man ha nån specialkabel?
Användarvisningsbild
av Loner
Köp ett komplett montagekit hos "volvo" så får du kabel och knapp + lite annat.

Bakom plasten en "bit" in finns en balk

/L
av finnepower
Eller så köper du montagekit av min polare som vill ha 600kr plus frakt. billigare än bilia.

Det är LightOn extraljusfäste till s80 men passar ju s60, v70.

medföljer kablar, relä, fäste, mont.anvisning knapp att ha inne i bilen(orginal)
av chabby
så det går alltså inte att meka ihop som vanligt alltså ta signal från helljus kabel och positionsljuset? har ju kablar och relän till det så då blir det ju gratis

Hur långt är en bit in? :)
av Thomas J
Det går alldeles utmärkt att koppla som du menar, men du kan inte stänga av extraljusen med knapp inne då. vem stänger av ljusen dom ska ju lysa. En bit in är ca 5-6cm.
av chabby
Det Låter kanon bra :) imorn blir det inkoppling..
av Kena
Man kan ta plus från en helljus kabel dra den in i kupen till en brytare och vidare från brytaren till spolen på reläet. Kom bara ihåg att sätta en säkring direkt efter avgreningen på kabeln från helljuset. Fästen finns ju att köpa lösa, vet dock inget pris. Enklast men dock svindyrast är ju att köpa allt i ett påse från Volvo eller någonstans men det brukar bara följa med ett relä och jag rekommenderar ett relä/extraljus, då håller det i evigheter utan glapp och sönderbrända reläer.
Användarvisningsbild
av Loner
Kena skrev:Man kan ta plus från en helljus kabel dra den in i kupen till en brytare och vidare från brytaren till spolen på reläet.
Verkar onödigt krångligt, det finns ju fördraget en kontakt brevid luftbruken, bara att köpa en knapp för dryag 200:- så får man liv i kontakten, sen koppla sina styrrelän där.

/L
av chabby
Nu har jag iaf dragit kablarna klart ska bara koppla in glöggningsljusen och "heljuskabeln"! så det finns färdig koppling kanske man kan ta helljus signalen därifrån?
ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]