Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SeEmSi
Var kan jag sätta garagedomkraften (fram och bak) utan att skada något? Gärna bilder som visar exakt var man ska sätta den.

Bilen som ska bytas däck på är en XC70.
av gonilvolvo
Nu kan jag in XC70 men om man ska byta däck på en V70 så lyfter man den vid sidan så man byter en sida i taget istället för fram eller bak. Titta i instruktionsboken så finns säkert en beskrivning.
av SeEmSi
gonilvolvo skrev:Nu kan jag in XC70 men om man ska byta däck på en V70 så lyfter man den vid sidan så man byter en sida i taget istället för fram eller bak. Titta i instruktionsboken så finns säkert en beskrivning.
Med standarddomkraften men det fungerar ju inte så bra att sätta en garagedomkraft där.
av Addict
XC70 borde se ut som S60 under och då har man stora feta fästplattor för bakvagnen på vardera sidan framför bakhjulen. Fram kan man lyfta i subframen.
av jbl
Det är beskrivet med bild i instruktionsboken.
av SeEmSi
Jag har kollat i instruktionsboken men tycker inte det är solklart var man ska lyfta. Nedanstående bilder verkar vara var instruktionsboken vill att man ska lyfta

Fram:
Bild

Bak:

Bild

Stämmer detta?
Användarvisningsbild
av #27
Ja dom funkar utmärkt.
Användarvisningsbild
av ER
Bak lyfter jag där det vissas, ifram tar jag mitt på balken under framkant på motorn så båda hjulena kommer upp samtidigt och förenklar det hela en smula.
Användarvisningsbild
av Mats
Jag hörde om en som lyfte i oljetråget :D
Blev lite dyrt det :lol:
Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]