Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av violins
Ett sorts fäste på avgasröret har rostat av så nu slår det i karossen när jag kör i gupp.

Trodde det bara var en liten sak som behövde bytas då jag tog en kik under bilen (bild finns nedan)
Fick för mig att det borde räcka att köpa en ny sån upphängningsgrej och köra under röret, peta ut de gamla avrostade bitarna och sätta i den nya i de svarta "gummigrejerna".

Men sedan kikade jag lite i VADIS på sprängskissen och då nämns inte denna som en separat del, utan det verkar snarare som om det är en del av avgasröret.

Har jag förstått det hela rätt, måste jag alltså byta ut avgasröret, ev. svetsa dit en ny metallbit? Eller finns det en sådan reservdel?

Så här ser det ut under min bil (ja jag vet hela röret är rostigt så det är lika bra att byta hela jag vet men letar efter en mer tillfällig lösning i brist på pengar)

http://img216.imageshack.us/img216/7725/p1020717sg8.jpg

Och så här såg det ut i VADIS

http://img502.imageshack.us/img502/6968/awfegrld7.png

Sjukt tacksam för eventuell hjälp!
av Kena
steppa in till någon som kan svetsa och fixa det
av Sevak
Den bakre har rostat sönder på min s80 också. Ska byta imorgon. När jag besikta bilen sa han att de finns på biltema. Hitta nu kostar 50 kr.

Sök på det här artikelnr: 98-019

Hoppas det är den du söker efter.
av violins
Sevak skrev:Den bakre har rostat sönder på min s80 också. Ska byta imorgon. När jag besikta bilen sa han att de finns på biltema. Hitta nu kostar 50 kr.

Sök på det här artikelnr: 98-019

Hoppas det är den du söker efter.
Ja jag har sett dessa också, var precis på väg att köpa en men blev osäker på det nu när jag kikade på vadis så var därför jag ville dubbelkolla så det var rätt!

Skriv gärna imorgon och meddela om den passade bra =)

Tack för tipset :)
Tack Kena och Funk också :)
av Sevak
Antingen blir det imorgon eller lördag efter jobbet. Men hör av mig.
Användarvisningsbild
av Mr 76
Vad jag har hört så säljer även Volvo dessa lösa!!!
De lär säker kosta lite mer än på Biltema. Tydligen så rostar dessa fästen mycket snabbt och framförallt snabbare än avgasröret.

// Mr 76
Användarvisningsbild
av greeeken
Ja Volvo säljer lösa
Annars får man göra egna.
De klart man inte ska behöva byta ut avgasröret.

Detta är ett vanligt Fel på S60 iallafall
Användarvisningsbild
av Gizz
Volvos fäste kostar runt 190:-. Köpte ett för någon månad sedan. Är smidigt att sätta dit.
av violins
Gizz skrev:Volvos fäste kostar runt 190:-. Köpte ett för någon månad sedan. Är smidigt att sätta dit.
Är det exakt samma som de har på biltema? Isåfall är det la lika bra att köpa där då det bara kostar 49kr :P
ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]