Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av s60awd
Jag har länge haft missljud vänster fram när jag har åkt över gupp och trottoarkanter.. sen så när jag har krypt frammåt eller stått stilla och vridit ratten så har det uppkommit ett knirrande ljud.

Hade inne bilen på volvo idag för en förbesiktningskontroll och bad dem då samtidigt kolla lite löst varifrån ljuden kom från.
De hittade dock inget och har heller inte gjort något... men ändå när jag sätter mig i bilen nu och kör så är missljuden borta.. Hur kan det ha gått till`?
Användarvisningsbild
av ateist75
s60awd skrev:Jag har länge haft missljud vänster fram när jag har åkt över gupp och trottoarkanter.. sen så när jag har krypt frammåt eller stått stilla och vridit ratten så har det uppkommit ett knirrande ljud.

Hade inne bilen på volvo idag för en förbesiktningskontroll och bad dem då samtidigt kolla lite löst varifrån ljuden kom från.
De hittade dock inget och har heller inte gjort något... men ändå när jag sätter mig i bilen nu och kör så är missljuden borta.. Hur kan det ha gått till`?
Småsten i fjädertallrik som pressas mot fjäder och skapar ljud vid gupp? Dom kanske hissade upp bilen och stenarna lossnade. Har varit med om det.
Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Just 1978 kom väl den nya tanken som krä[…]