Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jennyn
Vi går i tankarna att byta in vår V70 -00.a AWD. Och provkörde idag en supernice V70, 03:a.

Men eftersom vi ska gå över till automatlåda är jag lite osäker över alla milen på några få år?

Är det något vi bör tänka på? Bilen har för övrigt haft en ägare och är välservad.

Mvh
Jenny
Användarvisningsbild
av wissel
Tror inte att milen är viktiga,MEN BYT o SKÖLJ Automatldans olja.....annars ä de ba o åk..... :D
Användarvisningsbild
av Miss my Olds
lung o fin nu, bilen var ju välservad, inte tror du automatoljan har vart med alla dessa milen eller :D
iomed detta besvarar jag inte tråden, vill bara vara lite saklig
Användarvisningsbild
av wissel
hallå......jo du det tror jag visst det. Det ingår inte i Serviceprogrammet att BYTA eller SKÖLJA automatlådor om det inte är en TAXI....vågar sätta på att den inte är bytt.....men jag hoppas att jag har fel, har hänt nå´ngång tidigare :lol: :lol:
Så om du inte har KVITTO på Automatoljebyte så...........
Freddie :D
av Addict
Som tidigare sagt, kolla så att automatoljan är bytt. Är den inte det kommer din låda tacka för sig inom några tusen mil.

Kolla färgen på oljan och lukta på densamma.
av jbl
Kolla upp service boken på den. Och är inte automat oljan inte bytt på hela tiden så köp den inte.
av stefnil29
Hej,

Jag blir inte klok på det där med byte av olja i automatlådan.
Vissa experter sägar att ser oljan fin ut oavsett mil så ska man inte byta, andra hävdar att man ska byta. Man blir ju tokig

/Stefan
av Addict
stefnil29 skrev:Hej,

Vissa experter sägar att ser oljan fin ut oavsett mil så ska man inte byta, andra hävdar att man ska byta. Man blir ju tokig

/Stefan
Skulle gärna vilja träffa den människa som SER på oljan när den är dålig. :lol: :lol: :lol:
av stefnil29
Addict skrev:

/Stefan
Skulle gärna vilja träffa den människa som SER på oljan när den är dålig. :lol: :lol: :lol:
Många snackar ju om, luktar den bränt eller är den mörk så ska du byta inte annars.
av Addict
stefnil29 skrev:
Addict skrev:

/Stefan
Många snackar ju om, luktar den bränt eller är den mörk så ska du byta inte annars.
Oljan kan ha försämrade egenskaper utan att man kan se eller känna det. Ser oljan dålig ut eller luktar bränt är den tvärslut och har redan skadat lådan.
Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]

Felkod

De flesta bilderna är på EGR. Felkoden […]