Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thomas J
På min V70N så sitter en under luftburken och den andra stoppade jag i databox lådan. Mvh Thomas
Användarvisningsbild
av greeeken
Thomas J skrev:På min V70N så sitter en under luftburken och den andra stoppade jag i databox lådan. Mvh Thomas
TAckar för svaren
Var sitter databox lådan???????
av Thomas J
Om du står framför bilen så är det den svarta lådan som sitter bakom lyset. framför servobehållaren.
Användarvisningsbild
av ragge1
använd ena skru som håller torkarm till lyckter
min kit är till helljus
Bild
Användarvisningsbild
av greeeken
Thomas J skrev:Om du står framför bilen så är det den svarta lådan som sitter bakom lyset. framför servobehållaren.

Tackar tackar då vet jag.
Användarvisningsbild
av dave
Pratar vi en enorm skillnad med xenon ljus? o byts "bara" lampan med tillhörande box ut, inte fästena i reflektorn?

Dave
Användarvisningsbild
av greeeken
dave skrev:Pratar vi en enorm skillnad med xenon ljus? o byts "bara" lampan med tillhörande box ut, inte fästena i reflektorn?

Dave
Vi pratar om eftermarknads kitt.
Inte dom riktiga reflektorerna me xenon från andra volvobilar.
Personligen så tycker jag man ser längre och den del som är belyst så ser man den mkt mkt klarare.
Användarvisningsbild
av dave
Hm ok, låter intressant. är själv inne på fundering att uppgradera ljuset med xenon eller xenon extralampor. Nu när det är mörkt så kan man inte få för mycket ljus! Tack för svaret!

Dave
Användarvisningsbild
av kalsjo
På vänster sida mellan luftburken skärmen och på högersidan mot skärmen bakom påfyllnigsröret till spolaren.
Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack! Detta hade ja ingen aning om intressant!

Är detta normalt eller inget att bry sig om?

En ganska vanlig 245:as liv

Kul sommarresa! Jag antar bilen drog till sig en […]

Hej! Nykomling i forumet här😊 Har en XC90 202[…]