Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av elf
Hej!

Jag har köpt en V70 -05 2,5t geartronik (om det nu spelar någon roll??).
Jag har ett problem med att i bland så fungerar inte fjärrkontrollen till att öppna bilen, eller rättare sagt efter ca 20 tryckningar så låser den upp.

Min första åtgärd var att byta batteri till min fjärrkontroll men när jag gjorde det sa dom på Volvo att vissa -05 så har dom fått koda om nycklarna, någon som har erfarenhet av detta?? Kostar??

Vid det andra tillfället (det har bara hänt två gånger) så hade flickvännen med sig sin nyckel och den fungerade inte heller direkt. Åter igen efter en hel massa tryck så fungerade den igen.
Jag har minne i stolarna om det skulle påverka det hela.
av Psyko
Skulle tro att det beror på störningar i luften. Om någon i området du parkerar bilen har en trådlös radiosändare som ligger nära bilen fjärrkontroll frekvens får du detta problem.

Det gäller inte bara Volvobilar, alla med radiosändare har detta problem.
Användarvisningsbild
av Funk
Är det alltid på samma plats det krånglar ? T.ex på parkeringsplatsen hemma...

/Thomas
av elf
Funk skrev:Är det alltid på samma plats det krånglar ? T.ex på parkeringsplatsen hemma...

/Thomas
Olika platser båda gångerna, dock så var det på två större parkeringar båda gångerna.
av elf
Psyko skrev:Skulle tro att det beror på störningar i luften. Om någon i området du parkerar bilen har en trådlös radiosändare som ligger nära bilen fjärrkontroll frekvens får du detta problem.

Det gäller inte bara Volvobilar, alla med radiosändare har detta problem.
Kan vara men det känns inte trolikt. Nästan alla har ju fjärr till bilarna i dag och jag har själv haft det till tex förra bilen (V70 -99 greyline) och jag och de jag pratat med har aldrig haft detta problem tidigare och nu har jag råkat ut för det två gånger på såpass kort tid.
Bensinpump till B27A 1978?

Nu kan jag inte speciellt mycket om just denna mot[…]

Personligen skulle jag ha bytt låsmekanismen[…]

Ser bar ut men dom är i vägen när d[…]

Så vad är vettigt att köra med f&o[…]