Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mickeman_79
HeJ!

Har ett lite problem, vilket säkert nån har ett bra svar på. Det är så att när man försöker larma/låsa med fjärren så låses allt som det ska men inte förar dörren. Först åker "lås pinnen" eller vad man ska kalla den ner och sedan upp. Den stannar inte nere dvs låser inte förar dörren. Vad ska jag göra?
Användarvisningsbild
av #27
Troligt fel är att låskistan är trasig/dålig ganska vanligt fel..
Användarvisningsbild
av SE6M
Borde väl gå att smörja upp, eller ???
Eller är det som så att det är något som slits med tiden ?
Användarvisningsbild
av #27
Prova att smörja men det brukar sluta med ett byte..
av Psyko
Om du väntar 30 sek kommer du märka att bilen blir låst endå.
Användarvisningsbild
av greeeken
Låskistan måste bytas
Ganska vanligt fel
Många trådar om detta.
Användarvisningsbild
av DufuS112
Levt med detta problem i ett år nu....den låser sig efter 30 sekunder...bara att pinnen e kvar uppe....lägg pengar på det...eller lev med det!! :P
Användarvisningsbild
av SE6M
Va... Låser den sig i alla fall, trots att låsregel är kvar uppe ??? :shock:
Är det det klickljudet man hör efter en stund (kanske 30 sek) som gör att den låser i alla fall ???
Användarvisningsbild
av DufuS112
SE6M skrev:Va... Låser den sig i alla fall, trots att låsregel är kvar uppe ??? :shock:
Är det det klickljudet man hör efter en stund (kanske 30 sek) som gör att den låser i alla fall ???
Just precis!
Användarvisningsbild
av Funk
Det ljudet är när bilen går in i "blockerat låsläge" ...Beroende på vilken microbrytare som krånglar så beter sig låsen lite olika, på min låste den inte alls, även efter att blockerat låsläge gått i var den upplåst..

/Thomas
Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack! Detta hade ja ingen aning om intressant!

Är detta normalt eller inget att bry sig om?

En ganska vanlig 245:as liv

Kul sommarresa! Jag antar bilen drog till sig en […]

Hej! Nykomling i forumet här😊 Har en XC90 202[…]