- fre 19 okt 2007, 21:25
Jag beställde 15" fälgar med 195/65 till vår nya v70. När den levererades i förra veckan satt det ändå 16" 205/55 på bilen. Det var väl ingen större skada skedd och bilfirman bytte hjulen nästa dag. Jag fick i alla fall tillfälle att prova två olika hjuldimensioner på samma bil och jag blev förvånad över att skillnaden var så stor. Mycket bekvämare med de mindre fälgarna och de tjockare däcken.
Skälen till att jag ville ha 15" var att jag tycker att det ser mer sobert och mindre vulgärt ut jämfört med 16" eller ännu större, att framfarten borde bli mindre stötig samt att framtida däcksbyten blir billigare.
Finns det egentligen några fördelar med dedär stora och breda fälgarna på en vanlig V70?
Skälen till att jag ville ha 15" var att jag tycker att det ser mer sobert och mindre vulgärt ut jämfört med 16" eller ännu större, att framfarten borde bli mindre stötig samt att framtida däcksbyten blir billigare.
Finns det egentligen några fördelar med dedär stora och breda fälgarna på en vanlig V70?
V70 Classic 2.4D 2008