Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvo experten
Har en V70 d5 03 som rullat 28000 mil utan ett enda problem med värmaren
Startar varje vinter utan problem !!
av Slakken
olson skrev:Grattis !
X2 :lol:
Användarvisningsbild
av Barkbiten
Ja, det är bara att gratulera :)

Skulle vara kul att höra hur du använder din bil och värmaren...något särskilt som får just din värmare att hålla så länge?

Sen kanske administratorn här på sajten har lust att föra samman alla olika dieselvärmar trådar till en vid tillfälle :)
Användarvisningsbild
av Momentum
En sak är att köra dem även på sommaren

Att de får gå ordentligt och inte de små korta stunderna som en kallstart för att flytta bilen 10 meter innebär eller att köra bort till ICA 2 km .....

De sotar ihop av sådan....
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Momentum skrev:En sak är att köra dem även på sommaren

Att de får gå ordentligt och inte de små korta stunderna som en kallstart för att flytta bilen 10 meter innebär eller att köra bort till ICA 2 km .....

De sotar ihop av sådan....
Jaha, och vad gör man då ???????????? Om man nu behöver flytta bilen på garageuppfarten, köra ungarna till dagis, eller till ICA för att handla.

Måste man alltså köpa en bil till då som inte är en Volvo då, för värmaren går ju inte att slå av på Volvo.
Användarvisningsbild
av Momentum
Men fortsätt att elda då.....
Sätt igång den manuellt och låt den gå en ordentlig stund
Eller går det inte om man inte har "timermjukvaran"?
av olson
Momentum skrev: Eller går det inte om man inte har "timermjukvaran"?
Nix
Användarvisningsbild
av Momentum
Aha

I min enfald har jag trott att den manuella Av/På har varit tillgänglig för alla
Det var snålt av Volvo

Då inses det lätt hur småpuffandet kommer att få den att haverera pga igensotning
Inte heller går det köra den på sommaren

1900 kr vid inköp för timerprogramvaran tyckte jag var överkomligt, men vad jag sett så kostar det betydligt mer senare....
Användarvisningsbild
av lexus
Fattar inget nu! Jag har för tillfället en lånebil (2,4D) och när jag startar den menar ni då att dieselvärmaren går på automatiskt? Är detta samma som parkeringsvärmare? I så fall finns det på den bilen jag lånar både direktstart via spak och två timerlägen på värmaren.
nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]

installera dragkrok

Du får fråga din lokala Volvohandlare.[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Just 1978 kom väl den nya tanken som krä[…]

Olika typer av växellådor

Nämen tack för hjälpen :) Då […]