Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av karlskrona_krille
Hejsan!

har fått en ny nykel till bilen av återförsäljaren men den är helt ny ej kodad? kan man koda nycklen själv?

hur isåfall?

tacksm för svar omgående!
Användarvisningsbild
av greeeken
karlskrona_krille skrev:Hejsan!

har fått en ny nykel till bilen av återförsäljaren men den är helt ny ej kodad? kan man koda nycklen själv?

hur isåfall?

tacksm för svar omgående!
Modell? Årsmodell?
av karlskrona_krille
v70 2005a

fick en likadan nyckel som jag hade innan en sk stilettnyckel som man fäller in.

men den fungerar ej måste kodas hur gör man det ?
av Thomas J
Du måste åka till en volvo verkstad som kodar in nyckeln.Det kan man inte göra själv.
av karlskrona_krille
500kr ville volvo ha för koda !!

har ju den gammla kan maninte flytta över kretskortet ?
av BussBerra
har fått en ny nykel till bilen av återförsäljaren men den är helt ny ej kodad?
Vad har hänt med den gamla nyckeln?
Användarvisningsbild
av Loner
Vänta nu, vad är det du skall koda, nyckeln eller fjärren?

/L
av karlskrona_krille
nycklen, eller fjärren

har en nyckel som infällningen gått sönder, fick en ny nyckeln av återföräljaren. han sa då får du koda nycklen. kotar 600kr ca.

men jag tänkte jag byter jrrren sätter dit min gammla nyckel på den "en skruv så är det klart" låsa upp bilen gick men starta NEJ! är både nyckle och fjärren kodad ? hur kan nycklen kodas ?
Användarvisningsbild
av Funk
Du har ju en imobilizerfunktion utöver själva larmfjärren.. d.v.s startspärr så att man inte skall kunna starta med en nyckelkopia..

/Thomas
av sparwen
Lånar tråden lite då det är samma tema.

Är det möjligt att byta till en stilettnyckel om man har den gamla typen? Om det är möjligt är det värt kalaset och hur bär man sig åt? Går det att ordna en nyckel från skroten som man sedan byter ut nyckeln på och kodar om eller är det mer jobb än så?
Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack! Detta hade ja ingen aning om intressant!

Är detta normalt eller inget att bry sig om?

En ganska vanlig 245:as liv

Kul sommarresa! Jag antar bilen drog till sig en […]

Hej! Nykomling i forumet här😊 Har en XC90 202[…]