Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Alltid är det f-n något som ska krångla på ett eller annat sätt....

Startade bilen i morse & märkte att stereon (HU-603) fungerade så till vida att displayen fungerar....jag kan byta mellan radio/tape/cd...men INGET ljud! CD satt i & den fungerade ju dagen innan...bytte CD skiva men fortfarande inget ljud & det spelar ingen roll om jag väljer radio eller cd....fortfarande tyst.

Någon som har varit med om detta förut?
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Har du High Preformance så går alla högtalarna på ett slutsteg om jag inte har helt fel, ev säkringen till slutsteget??

Ligger det en låga med "räfflor" på under passagerar stolen har du ett slutsteg och då sitter det en 30a säkring på plats 17 tror jag det är i säkringsboxen. kolla det förs!
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Tack för tipset mini ice ! Men, jag har inte performance paketet eller slutsteg..... Det som hände igår när jag körde bilen var att helt plötsligt så satte stereon igång (dvs ljudet kom igång) & fungerade tills jag stannade vid Statoil & tankade.....när jag startade bilen igen så var det inget ljud. Måste väl vara glapp någonstans antar jag.....
Användarvisningsbild
av Brainy
Hade jag varit du så hade jag monterat ur stereon och kikat så sladdarna baki sitter i riktigt.

mvh
Anders
av Psyko
Din stereo är nog tyvärr trasig. Finns utbytes till en rimlig peng.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Vete fan vad jag ska tro..... var ute en sväng idag & då fungerade den :???:
Grunnade på om det skulle kunna vara cd läsaren i sig som har gett upp....men iom att det inte kommer något ljud vare sig då jag har läge CD eller radio så kan det väl inte vara det heller :(
Får ta & göra som Brainded säger, plocka ut skiten & se så att kablarna sitter som de ska.

Original är det alltid halogen i helljusstr&[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Jag får hoppas jag kan polera upp resten av […]

Det visar sig att man behöver både del […]

installera dragkrok

De delar som du behöver för att montera […]