- sön 30 sep 2007, 19:32
Hur mycket får det skilja i slitaget fram och bak på en v70 xc 01 mh till slirkopplingen till 4wd ? Någon som vet ?
Moderator: Moderatorer
gooose skrev:omd u är tveksam sätt alltid dom bästa däcken framDet är dock det allra sämsta ur trafiksäkerhetssynpunkt! Alltid bästa däcken bak!
För om dom mest slitna sitter fram och du ligger utanför toleransen så tror bilen att den slirar och försöker föra bak kraften och då blir det dyrt
så dom bästa fram om du är osäker på toleransen
XC90_Executive skrev:Skitsnack!! Bästa däcken på drivhjulen! Det är bara folk som inte kan hantera en bil som behöver bättre grep bak. Dessutom, sätter man bästa däcken fram så lär ju skillnaden bli mindre ju mer man kör.....gooose skrev:omd u är tveksam sätt alltid dom bästa däcken framDet är dock det allra sämsta ur trafiksäkerhetssynpunkt! Alltid bästa däcken bak!
För om dom mest slitna sitter fram och du ligger utanför toleransen så tror bilen att den slirar och försöker föra bak kraften och då blir det dyrt
så dom bästa fram om du är osäker på toleransen
------------------------------
Hur mycket skiljer det mellan fram/bak nu?
Skitsnack!! Bästa däcken på drivhjulen! Det är bara folk som inte kan hantera en bil som behöver bättre grep bak.
cycler skrev:Skitsnack!! Bästa däcken på drivhjulen! Det är bara folk som inte kan hantera en bil som behöver bättre grep bak. Dessutom, sätter man bästa däcken fram så lär ju skillnaden bli mindre ju mer man kör.....Detta är inget jag har kommit på. Utan det är bevisat gång efter annan.
Däcken slits ju mest på drivhjulen....
Ni som sätter bästa däcken bak kan ju pröva att ta er upp för en hal backe.....Ni som har så dåliga däck borde skämmas. Då har det varit läge att byta däck för många millimeter-sen.
Det är bara folk som inte kan hantera en bil som behöver bättre grep bak.En vanlig missuppfattning som antagligen också har med att folk grovt missuppfattar sin egen körförmåga att göra. Själv tillbringar jag ett antal veckor varje vinter i Norrland för att trimma in köregenskaper på nya bilar, och jag garanterar att dåliga däck bak är en riktigt dålig idé.
Läste ett test at Zeekr 7X i Teknikens vä[…]
Jag har SIM-kort i bilen mest för att då[…]