Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Odorox
ja har ett problem me min t6a. den rycker när ja ger mycke gas. gäller både varm o kall motor. även när ac är avstängd. har bytt bränslefilter i tron om att de skulle hjälpa.. men icke. o så bluddrar den o ger avgassmällar när man släpper gasen.
ibland dör den oxå när man kör på D me automatlådan. händer alltså både på manuell o automat.
bilen e chippad.. men den e likadan utan trim.

nån som har nån idé på va de kan va? tacksam för svar :)
Användarvisningsbild
av eiskall
Sannolik luftmassemätaren. Har du kollat felkoder?
av Odorox
ja har kollat felkoder.. men de visar inga.
kan ju va massemätaren. men vill ju inte lägga ut 3000:- "i onödan" funderar ändå på att åka o skaffa en.. nu när man fått överlevnadsbidrag.. hehe
av Odorox
jag har fortfarnade problem me bilen trots att ja bytt luftmassemätare.. nån annan som kan ha nån idé?
Användarvisningsbild
av greeeken
Inga felkoder alls?

Tändstift?
av Odorox
ne.. inga koder.. :(

har visserligen inte kollat stiften.. men bytte dom för 1000 mil sen typ
Användarvisningsbild
av gooose
byt din TPC ventil Mao ladtryckreglerinsventilen som sitter på luftburken

O ringarna inne i denna lilla mojäng tål ej div gaser o dylikt som följer men in och då kärvar den som följd av detta har bytt ett flertal sådana på bilar med ditt symptom
har du riktig otur kan det vara ett ETM som e på G Men börja med ventile för den e billig i jämförelse
av mrhedin
Hur gick det med detta Odorox?
Min chippade T6:a uppför sig likadant, fast den dör inte för mig. Känns dock som om problemet eskalerar med tiden. Den rycker vid mycket gas men går jämt för övrigt. Jag har bytt magnetventilen men utan resultat. Om jag drar ur strömförsörjningen till den upphör dock ryckandet fast jag få ju bra mycket sämre prestanda...
av mrhedin
Nej inte jag i alla fall, men det börjar nog bli dags att släppa forumet och börja göra nåt i bilen med era tips också.

Har tändstift, bränslefilter, gasspjäll och LMM att kolla upp, förmodligen i nämnd ordning.

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]