Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av farmerswalk
Jaha då har man plockat av railsen och lämnat in på lack. 500 spänn skulle lackfirman ha :P Antar att det inte blir nått kvitto där.... :roll: De tog bara 1000 spänn när jag lackade listerna och stötfångarlisterna på min förra V70.

Om jag lär mig att lägga in en bild så gör jag det när railsen är på igen.. Förresten, vad har ni för tomgångsvarv på era bilar när de är varma? Jag har inte mer än 600-650 varv. Har en V70 2.5T-05

Mvh Tomas
av boeder
farmerswalk skrev:Jaha då har man plockat av railsen och lämnat in på lack. 500 spänn skulle lackfirman ha :P Antar att det inte blir nått kvitto där.... :roll: De tog bara 1000 spänn när jag lackade listerna och stötfångarlisterna på min förra V70.

Om jag lär mig att lägga in en bild så gör jag det när railsen är på igen.. Förresten, vad har ni för tomgångsvarv på era bilar när de är varma? Jag har inte mer än 600-650 varv. Har en V70 2.5T-05

Mvh Tomas
Gärna bild på resultatet, vilken färg blev det på railsen? Skicka Pm till mig på lackfirman om den finns i GBG området.
av Casper
Ja hade varit roligt att se resultatet. Är sugen på att lackera mina rails i silver på min nya V50. Blir det verkligen bra?
Användarvisningsbild
av farmerswalk
Firman finns i södra värmland... Jag valde att endast lacka själva stången i silver. Fästena får vara som de är. Är rädd att det ser kladdigt ut annars. Får dem på torsdag eller fredag. Sen får vi se om jag får till det här med bild..... :roll: Kanske jag kan få upp ett par bilder med min förra bil före och efter lack av lister.

Mvh Tomas
av T-Röd
farmerswalk skrev:Firman finns i södra värmland... Jag valde att endast lacka själva stången i silver. Fästena får vara som de är. Är rädd att det ser kladdigt ut annars. Får dem på torsdag eller fredag. Sen får vi se om jag får till det här med bild..... :roll: Kanske jag kan få upp ett par bilder med min förra bil före och efter lack av lister.

Mvh Tomas

vet att det finns fler som har lackat. Så vad använder ni för kulör? ev färgkod?
av T-Röd
Gyhlén skrev:lackade mina rails själv med carrostabils silverfärg å några lager klarlack
okej tack för tipset. vad gjorde du för jobb innan? lackade direkt?
av Mad
Är det någon som sett en v 70 med lackade rails där bara fästena är lackade.
Jag vill gärna lacka mina silver och bilen är också silver-metallic, men de kan ju bli fult i färgen då man sätter på takräcket.
Där för hade jag en tanke att jag bara skulle lacka fästena till railsen
(3+3) men jag vet ej hur det kommer att se ut:
av T-Röd
Mad skrev:Är det någon som sett en v 70 med lackade rails där bara fästena är lackade.
Jag vill gärna lacka mina silver och bilen är också silver-metallic, men de kan ju bli fult i färgen då man sätter på takräcket.
Där för hade jag en tanke att jag bara skulle lacka fästena till railsen
(3+3) men jag vet ej hur det kommer att se ut:
nån kan väl göra det i photoshop?
Användarvisningsbild
av farmerswalk
Fick tillbaka railsen igår... Blev bra, tyckte jag. När jag sätter dit dem så har en gummipackning försvunnit... Lacken stängde 1 igår..

Om de inte hittar den så går det som tur är att köpa en ny för 58 spänn.
:???:

Jag återkommer med bild. (Tror jag)....

Tomas[/img]
Missljud -22 V60 T6

Låter ju som en gammal boxer-folka.

Glappande drivaxel

Hur gick det för dig med problemet, har samma[…]

EX60

Kommer det nånsin riktigt soltak till EX60? […]

Radion XC40 2024

Varje gång jag startar bilen så m&arin[…]