Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Momentum
Skinnet på ratten verkar vara himla känsligt

Min vigselring har gjort en massa repor i lädret

På min andra bil, en V70-04:a syns inte minsta spår

Har någon annan några erfarenheter?[
Användarvisningsbild
av Nexus
Min erfarenhet är att det brukar bli missfärgat t o m flaga. Då på de ljusa läderrattarna . Alla X70 97-00 har detta nästan som standard och jag har sett det på ett antal 04:or på bilia oxå. Tråkigt då ratten är det första man ser när man sätter sig i bilen. :(
av matzen10
Japp, har samma på min, dock i nederkant. Syns inte så väl men känns desto mer!! Mkt irriterande faktiskt!

M V H
---> Matz
av Dykaren
Gött med "träpaketet" eller vad det nu kan heta. Jag har träratt och träpaneler mm och MYCKET snyggare platsering av knapparna till stereo och telefon samt farthållare i ratten :-)
av stefnil29
Hej!

Åk in på volvo och klaga. Dom har godwill på detta. Jag ska själv byta min ratt. Får förvisso stå för halva kostnaden, men det kan det vara värt.
/Stefan
av Djinn
Jävligt konstigt att kvaliteten på en sån sak som ratten blir sämre.
Ratten i min S40 (sportratt i läder) är förutom den "polerade" ytan som blir av frekvent användande inte ett dugg annorlunda jämfört med dagen jag köpte den, dvs inga sprickor, repor, flagor eller nåt sånt.
Kanske skulle man prova att smörja in ratten i sin nya Classic med lädersmorning för skinnklädsel?
Användarvisningsbild
av polcirkeln
Är det bara ljusa rattar som är känsliga, eller är det även mörka (även om det syns mindre)?
Användarvisningsbild
av camaro69
polcirkeln skrev:Är det bara ljusa rattar som är känsliga, eller är det även mörka (även om det syns mindre)?
OT

Alla "rattar" är mer eller mindre känsliga.

När dom blir äldre kan dom bli slappa och hängiga. Kan avhjälpas med silicon.
En matchande slät "muff" till rattarna är inte helt fel. :wink: :lol:
Användarvisningsbild
av Nexus
polcirkeln skrev:Är det bara ljusa rattar som är känsliga, eller är det även mörka (även om det syns mindre)?
Jag såg även en mörk ratt idag på en v70n -03 tror jag. På den hade det släppt i stora skickt. Fan så man skäms över Volvos dåliga kvalitet på rattar.

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]