Det är inte någon STCC vinge, det är en Volvo S60 Challange vinge (kanske samma sak, men bilarna i STCC idag har inte sådana vingar).
Jag hade själv en sådan på min S60 (som tyvärr är såld

). Men den går inte att köpa bara sådär. Enbart dom som körde i klassen S60 Challange fick köpa dom grejerna. Kommer inte ihåg vem som gjorde grejerna. Men det fanns en splitter att sätta fram också, den såg precis ut som den framspoiler som Volvo har i sitt stylingpaket, men den var djupare (lägre, dvs den kom ännu närmare marken). Jag råkade själv ut för det att jag tappade min splitter och jag försökte desperat få tag på en ny, men jag lyckades aldrig fram tills dess att jag sålde bilen.
Här följer lite info om S60 Challange:
S60 Challenge startade 2002 i samarbete mellan Volvo, STCC AB och SBF. Bilens specifikation är speciellt anpassad för att utveckla förare och team i grundprinciperna för inställning av en tävlingsbil - högst nödvändiga kunskaper i STCC.
Klassen ingår som en supportklass till STCC både under tävlingshelger och i TV-sändningar. Förutom olika STCC-förare har även olika nuvarande STCC-team en bakgrund i S60 Challenge, däribland 2004 och 2005 års vinnande STCC-team West Coast Racing.
Bilen Bilen som förarna tävlar med i S60 Challenge är Volvo S60 T5 som är kraftigt modifierad till tävlingsbruk. En säkerhetsbur är isvetsad. Bilen har också försetts med en racingstol, ett sex-punktsbälte för att hålla högsta säkerhetsnivå, en vinge baktill och en spit fram. Karosserna är tömda på all utrustning och inredning samt att den är svetad på en del ställen för att hålla så hög prestanda som möjligt. Vikten har reducerats till 1330 kg inkl. förare och vätskor.
Motor Motorerna i S60 Challenge är baserade på Volvos T5 motorer. Motorerna är trimmade, har lättade svänghjulet med mera och lämnar en effekt på drygt 285 hk vid max vridmoment. Motorerna är plomberade och endast en motortrimmare får lov att öppna och renovera motorerna.
Växellåda Växellåda är special 5-växlad dog-ring med en av samma utväxling. Bilarna och växellådan är också försedd med en differensialbroms.
Bromsar Det är AP Racingbromsar som används med bromsskivor som är ca 320 mm i diameter. Bromsbeläggen är från Ferodo för att de ska kunna hålla för så höga temperaturer som det blir på en racingbana Bromslangarna har bytts ut till stålomspunna slangar för att få en bättre känsla och en styvare bromspedal. Även ett bromskylkit har monterats för att sänka temperaturen vid hårda inbromsningar.
Aerodynamik En bakvinge har monterats på bakluckan för att bilen skall få mera marktryck (downforce) och bättre väghållning i kurvorna. Även fram sitter en splitter för att leda och dela upp luften in under bilen.
Cockpit Inne i bilen från förarens plats ser det ganska spartanskt ut. All inredning är urmonterad och endast instrumentbräda och 2 dörrsidor har behållits. Förarens racingstol med sexpunkts bälte är monterat direkt på plåtgolvet. En mindre mockaratt har monterats.
Däck och fälg Förarna tävlar på ett enhetsdäck från Pirelli. Pirelli P Zero R med dimenssion 235/35- 18 och en racingfälg från BBS med dimensionen 8,5X18 tum.