Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gladahudik
Hej!
Jag har nyligen köpt en S-80-00,som gått nästan 15000mil.Har råkat ut för oförklarliga tjuvstopp.Volvos datatest ger ingen upplysning om felet.Har någon ett tips?Kan detta fel ankytas till senaste tidens debatt i tidningar om felaktiga gasspjäll i bl.a S-80 modellen?
Användarvisningsbild
av greeeken
uppgradering av programvaran
bensinpumpen kaputt?
Detta bevisar bara att volvos mekaniker litar för mkt på sin självtest,o i praktiken inte kan så mkt.
av andezon
förmodligen etm som är sönder !
av gladahudik
Hej igen!
Jag böt luftfilter,bensinfilter och rengjorde gasspjället efter att ha råkat ut för ett antal oförklarliga tjuvstopp.nu har det gått nästan ett år och jag har kört 2000mil utan dessa tjuvstopp.
Tack för alla tips!
av Volvo-power
Tjena! Ett typiskt Volvo problem det här, har själv råkat ut för detta och när man åkte till Volvo för en diagnos sa dom att allt var frid och fröjd.

Dock blev jag riktigt skraj när bilfan tjyvstoppar i 140 km i timmen trots att detta inte ska ske( har autolåda) för att sedan med ett kraftigt ryck
starta igen några sekunder senare.
Åkte till Volvo och de konstaterade inga fel.
Till slut åkte man på en utlands semester och man besökte en verkstad
utomlands och fick svar ganska omgående = gasspjällshuset.

Väl på plats hemma ville Volvo ha 7000 kr för saken med montering.
Fick dock tips av en polare som jobbar på Volvo att rengöra spjällhuset
med sprit och byta packningen samtidigt.

Gjorde detta och bilen har gått prickfritt i ett år.

Det ser ut som om du har materialbortfall på[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det så men på någ[…]

Nytt försök med bromsarna idag. Riktigt […]

Hej Vad krävs för att montera 2005 face[…]