Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av maf
Jag tycker blinkersljudet är på tok för högt i min V70n. Började därför leta efter eventuella reläer man kunde byta ut till tystare diton. Till min förvåning märker jag att färdriktningsvisarna inte alls är relästyrda. Aktiverar man varningsblinkersen utan att ha vridit om nyckeln till II så blinkar det nämligen UTAN ljud.

Det verkar helt enkelt så att endast de två blinkande pilarna framför föraren är kopplade till ett relä/en högtalare eller vad det nu är som låter.

Nu till min fråga. Är det någon som vet var detta relä (eller vad det nu är) sitter någonstans och/eller om det går att sänka ljudnivån på detta eviga dunkande - till exempel genom att byta reläet eller vira in det i nåt dämpande material?

Mvh
Magnus
av dante
Det var ett bra tag sedan reläer användes till detta. Nu är det högtalare. Vet tyvärr inte vart den sitter eller hur man dämpar den.

/D
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Hej

Snacka om att bilvärlden har satt nåt mode i detta. Provkörde nyligen nya Peugoet 407, där var det ett metalliskt "blipp blopp" ljud från högtalarna när man blinkade! Det var knappt komiskt utan lät bara töntigt!

Mvh //
// Adam (kvaddad 855 S -95, 854 SE -95, V70N Business -02
Brainys V60

Känns orimligt att det där ska kunna ses[…]

Lampa 9 delar inkommande spänning med lampa 1[…]

Missljud AC (kompressor bytt)

Hej, Jag lämnade in min S60 D5 -12 för […]

Fel efter byte VVT

Gjorde om, tog bort rem och nollade motor med tolk[…]