Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bjohansson
Hejsan.
Har precis börjat leta efter en XC90.
Men undrar lite över vissa kostnader. Har haft en V70N innan.

1. Skatt? (2,5t)
2. Service (normal service)
av dali
Skatten kan du kolla >här< om du har regnumret.
av mattexc90
Ringde Bilia och frågade om servicekostnader häromdagen. 3700kr för första servicen (3000mil) 5500kr för den andra (6000mil). Jag antar att efterföljande servicear kostar något liknande med undantag för servicen där kamremsbyte ingår vilken brukar vara dyrare (min spekulation). Den kommer någonstans kring 17000 mil eller så, Biliakillen jag pratade med visste inte säkert. Om man inte kört 3000mil sedan föregående service ska servicen göras efter 12 månader och då görs tydligen en "anpassad service" där vissa slitdetaljer mm inte byts vilket blir något billigare. Detta är i alla fall vad Bilia sagt till mig och gäller årsmodell 2008.
av tkntkn
Sen kan du räkna med att ett och annat rasar på bilen och det är inte gratis.. Fick precis veta att bromsservot måste bytas på min XC90 som gått 10.000mil , kostar 8750:- med jobb..
av Psyko
tkntkn skrev:Sen kan du räkna med att ett och annat rasar på bilen och det är inte gratis.. Fick precis veta att bromsservot måste bytas på min XC90 som gått 10.000mil , kostar 8750:- med jobb..

Täcks av maskinskadan om du valt rätt försäkringsbolag.
av tkntkn
Hmm..verkar som mina svar under dagen blivit bortplockade...Tycker inte det här ska ha med försäkringsbolagen att göra, vilka premier skulle det inte vara om försäkringsbolaget skulle stå för allt biltillverkarna misslyckas med. Jag tycker det här är helt och hållet upp till Volvo och deras underleverantörer. Volvo+återförsäljare har trots allt fått drygt 500.000:- för bilen för 4 år sedan så man tycker att det borde finnas något medlidande eller åtminstone intresse av att få behålla mig som kund.

En annan intressant sak är när man talar med de sk Kundrelationsansvariga på Bilia. När de svarar och man börjar ta upp ett problem så låter det som att man ringt fel, de är otroligt nonchalanta och verkar helt ointresserade, snacka om fel personer på en så viktig plats.

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min verkmästare säger att 3517422 ä[…]

nackdelar med Running Boards

Dom är mer snygga en användbara tycker j[…]

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]