Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av moOd
Hej,

I helgen råkade jag skrapa i underredet lite grann på min V70, vid körning ner från en ovanligt hög trottoarkant.. :oops: Jag hissade upp bilen och såg att metallen hade skrapats upp en aning, så man såg den blanka ytan.

Frågan är.. måste jag rostbehandla den lilla ytan som blev uppskrapad? Isåfall, vad är det för medel som skall användas och vart köper man det billigast? Man vill ju gärna att det skall bli samma färg osv..
av moOd
Fattar inte det här..

Det är sällan jag får svar på det här forumet. Är det för att jag ställer så dumma frågor, eller är dem för krångliga kanske?

:roll:
av Addekarlsson
Tror inte det är riktigt så illa. :wink:

Skrapat underredet är lätt att fixa. Borsta lite lätt med en stålborste där du skrapat i. Lite rostskyddsspray, kanske kallgalv? Sen på med underredsmassa. Värre än så är det inte där under. :D

Men visst, allt är ju beroende på hur noggrann man är det.

Mvh/ Adde
av moOd
Addekarlsson skrev:Tror inte det är riktigt så illa. :wink:

Skrapat underredet är lätt att fixa. Borsta lite lätt med en stålborste där du skrapat i. Lite rostskyddsspray, kanske kallgalv? Sen på med underredsmassa. Värre än så är det inte där under. :D

Men visst, allt är ju beroende på hur noggrann man är det.

Mvh/ Adde
Ok! Kanon.. Tack för svaret. 8)
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]