Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bender
Hejsan,

Jag har en V70-04 med RTI, HU603 och inbyggd telefon. Jag skulle vilja byta ut luren mot ett vanligt headset. Alltså med sladdar till mic och lurar.
Samt en knapp för av/på för sekretessluren

Så jag har förstås några frågor:

1. Sitter kablaget till telefonluren och knappen plintat någonstans?
Jag vill helst kunna återställa intallationen och inte klippa några kablar.

2. Är det någon speciell specifikation på mic och högtalare i luren?
Funkar det med ett standard headset eller är det någon speciell impedans? Vill ju inte paja elektroniken.

Orsaken till detta är att vanliga handsfree upplevs som burkigt hos den jag pratar med, och högtalaren i luren är alldeles för skrikig, jag får ont i örat efter ett tag.
Användarvisningsbild
av cycler
Pröva en mjukvaruuppdatering. Vet att det har kommit många uppdateringar som just fixar ljudet....

/C
av Claes75
Lyren sitter kopplad med en 8-polig kontakt, varav 6 används, i mittkonsolen. Verkar inte vara någon standard kontakt (har bytt min lur så jag har en extra). Lägga på och av luren styrs av en kontakt i luren som påverkas av en magnet i armstödet. Kommer man på hur det styrs i handenheten så borde det gå att koppla runt.
Sladden sitter kopplad med en kontakt inne i telefonluren, typ minikotakt dator.
Däck dimensioner

Kapa fälgarna så de blir till kugghjul […]

Tydligen knasar backkameran med denna så und[…]

P0171

Tror den sitter i motorutrymmet men däremot v[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Jag tror dessa är till 14" men kan ha fe[…]