Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Mina 2 bi-xenon lyktor har slocknat, och jag har kollat säkringar, relä, hela faderuttan.... Kommer då fan inte på något mer, provat att koppla plus rätt på och då lyser bägge.... så dom är inte trasiga, någon som har något tips i backfickan ? :D
Senast redigerad av 1 nikco, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av tracker
har du kollat säkring 11 C/1
shunt 20/27 på CEM (12v på 3)
relä 2/62 CEM (12 v på 3 eller stift 5 på relä)
säkringar 11 B/17+18

var har du inte +12 v
Användarvisningsbild
av nikco
Har kollat precis varenda särkring i hele biljäkeln, och bytt relä och hatt mej, men inge vidare respons, om det nu finns mer säkringar än bara dom i cupén och motorrummet....

Precis, saknar +12v kan visa på kopplingsschema vad har har kollat...

Shuntar har jag inte gjort något med, dom funkar väll som en typ av indikator vid spänningsfall osv...?
Användarvisningsbild
av nikco
Problemet är löst, utan det är det att när jag konverterade till original xenon strålkastare, fick jag modda Shunten, vilket tydligen är ovesäntligt på min modell, för jag provade byta den schunten till original och nu funkar skiten utan några problem alls!

Shunt 9442190A
Användarvisningsbild
av Loner
Dom moddade shuntarna brinenr upp efter ett tag, du skulle ha sagt att du hade eftermonterat xenon lyktorna, du hade du fått rätt svar direkt.

I vinter kommer du att få tillbaka "lampfel" i displayen, men det går ju att fixa utan att borra sönder shunten......

/L
Användarvisningsbild
av ER
Råkade ut för samma sak att en borrad shunt brann av och efter det så har den frästa fungerat kanon.
Användarvisningsbild
av Loner
Dom borrade brinner av förr eller senare, dom frästa kan med lite tur hålla hur länge som helst.

Men bästa är ju att skifta benen.

/L
Användarvisningsbild
av MartinS
Har någon hört talas om någon fräst shunt som brunnit av?!

/Martin
Användarvisningsbild
av Loner
MartinS skrev:Har någon hört talas om någon fräst shunt som brunnit av?!
/Martin
Förmodligen inte, men risken/chansen finns ändock..
Bättre är väl att korsa benen på originalshunten?

/L
Användarvisningsbild
av ER
Loner skrev:
MartinS skrev:Har någon hört talas om någon fräst shunt som brunnit av?!
/Martin
Förmodligen inte, men risken/chansen finns ändock..
Bättre är väl att korsa benen på originalshunten?

/L
Bättre, Ja men krångligare och tänker man sig inte för blir det dyrt då CEM:en kan gå sönder när man byter strålisar utan att byta ben. Blir ju enkelt om man gör som Volvis dock men minnet får aldrig svika en.
ABS ring/sensorring

Jo felkoden sa (glömde skicka med) Right rear[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har du tändstift med en elektråd kan du[…]

Eller en fördel? Då är det ju led[…]

Jag kopplade in å körde testen för[…]