- sön 29 jul 2007, 14:05
Semestersabotören har slagit till igen, e de inte bilen så e de tandläkarn som skall ha del av semesterkassan.
Har fått ett skumt ljud från h. fram (tror jag) låter när man kör på ojämn/dålig asfalt, brrrrom liksom, inte högt, fast värre på gatsten.
Låter som om det fladdrar i stötdämparna.
Har nyss bytt stabilisatorstag fram/bak, lagrena gåt 3-4000 mil, inget glapp. När jag rycker upptill på hulet på backen så känns ett tydligt glapp,
men inget när jag hissat upp bilen (skumt).
Har kollat efter glapp i leder, inget där.
Stötdämparn då? lyfte fjädern och drog ner mellanlägget så det ligger mot fjäderstödet (kanske inte där det exact skall ligga), övre stötd.fästet då, hmm, finns ett mellanrum under gummipackningen på ca 5-6m.m. inget missljud när man gungar bilen.
Har kollat runt i forumen men hittar inga direkta likheter, har haft av hjulet + oket flera gånger kollat mer o mer noga men nada.
kanske nån mer än jag som har detta mysko fel.....
Har fått ett skumt ljud från h. fram (tror jag) låter när man kör på ojämn/dålig asfalt, brrrrom liksom, inte högt, fast värre på gatsten.
Låter som om det fladdrar i stötdämparna.
Har nyss bytt stabilisatorstag fram/bak, lagrena gåt 3-4000 mil, inget glapp. När jag rycker upptill på hulet på backen så känns ett tydligt glapp,
men inget när jag hissat upp bilen (skumt).
Har kollat efter glapp i leder, inget där.
Stötdämparn då? lyfte fjädern och drog ner mellanlägget så det ligger mot fjäderstödet (kanske inte där det exact skall ligga), övre stötd.fästet då, hmm, finns ett mellanrum under gummipackningen på ca 5-6m.m. inget missljud när man gungar bilen.
Har kollat runt i forumen men hittar inga direkta likheter, har haft av hjulet + oket flera gånger kollat mer o mer noga men nada.
kanske nån mer än jag som har detta mysko fel.....
kör V90 -20
...................................................................
att segla är nödvändigt
att äga bil är onödigt
nödiga blir vi alla
...................................................................
att segla är nödvändigt
att äga bil är onödigt
nödiga blir vi alla