Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av golofa
Hej,

Mitt tanklock är låst trots att bilen är upplåst, jag har studerat manualen och finner inget sätt att öppna det manuellt.

Har någon därute något tips hur jag skall kunna öppna det manuellt utan att bryta upp tankluckan.

/Strandsatt
av CANBus
genom att demontera plasten på högersidan i bagageutrymmet, och sedan dra motorn manuellt eller skruva bort dragmotorn helt
av LaRy
Hej! Hade samma fel, vilket lyckligtvis visade sig under garantitiden. Dock blev jag tvungen att bryta upp det eftersom jag behövde tanka. När denna låsmotor går söner går det inte heller att peta in tappen. Jag tog en avbitartång och knipsade av axeln från låsmotorn.
av caradioa
Om ni undrar vad jag tycker så verkar detta vara en tympiskt klantig fancy funktion som pajar med tiden. Hade fungerar lika bra om man kan styrt det mekaniskt inifrån bilen
av Qualia
Den går sönder med tiden som sakt..
På min S60 så låser den inte.. Byt för ett tag sedan.. Värre ju att den inte låser upp..
Användarvisningsbild
av lunatiic
Satans vad irriterande att det inte går att öppna inneifrån bilen på ett enklare sätt.. Stressad i går, var tvungen att tanka, motorn lägger av till tanklocket.. Summa summarum : uppbrutet tanklock.. Någon som vet kostnad för att fixa motor / sätta tillbaka tanklock..?
Däck dimensioner

Kapa fälgarna så de blir till kugghjul […]

Tydligen knasar backkameran med denna så und[…]

P0171

Tror den sitter i motorutrymmet men däremot v[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Jag tror dessa är till 14" men kan ha fe[…]