Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VLincberg
Tjena! Har problem med en volvo S60R! När jag kör så kan bilen börja hacka och ibland också stanna helt.

Det känns som värst när jag kör långsamt och inte ger bilen någon påfrestning. När jag däremot kör hårt så känns det nästan inget alls. VAd kan det vara?

MVH Victor Lindberg
Användarvisningsbild
av elmuppo
VLincberg skrev:Tjena! Har problem med en volvo S60R! När jag kör så kan bilen börja hacka och ibland också stanna helt.

Det känns som värst när jag kör långsamt och inte ger bilen någon påfrestning. När jag däremot kör hårt så känns det nästan inget alls. VAd kan det vara?

MVH Victor Lindberg
Har du fått lamptändning? Eller dör den bara rätt upp och ner?
Är det någon förändring beroende på om bilen är kall/varm?
av hmj
Känns lite som att han inte får luft, kolla luft filter, luft rör mm..

//Henric
av VLincberg
Jo ibland tänds motorlampan när den rycker mycket. Har felsökt den på volvo 3 ggr och dem har inte hittat något fel :/ Dem har dock bytt någon magnetventil till bränslet om jag inte missminner mig.

Den går bättre när den är kall känns det som.

Men du tror att det kan vara luften som spökar? För ibland stannar den helt och då får man starta om den..
Användarvisningsbild
av elmuppo
VLincberg skrev:Jo ibland tänds motorlampan när den rycker mycket. Har felsökt den på volvo 3 ggr och dem har inte hittat något fel :/ Dem har dock bytt någon magnetventil till bränslet om jag inte missminner mig.

Den går bättre när den är kall känns det som.

Men du tror att det kan vara luften som spökar? För ibland stannar den helt och då får man starta om den..
Om motorlampan tänts så har det lagrats en felkod, och den försvinner inte hux flux. Jag hade kollat luftanslutningar samt jordpunkter på motorns framsida, vid gasspjället. Om jorden är dålig där, då dör bilen.

//Branx
av VLincberg
Nej jag tycker att det inte ska försvinna jag heller, men det har det tydligen gjort ! Jag har felsökt den 3 ggr! En gång så tog dem bort kåpan på motorn och sprejade 5-56 på en kontakt och sa att den var glapp! Men inte vart det bättre av det..
av Frigge
Trimmad ?
av Frigge
Som sagts tidigare så försvinner inte en loggad felkod bara sådär.

Har lampan varit tänd har systemet loggat en eller flera felkoder.
Utan felkoder är det ju mer eller mindre en gissningstävling på vad som KAN vara fel.
Användarvisningsbild
av MartinS
Frigge skrev: Utan felkoder är det ju mer eller mindre en gissningstävling på vad som KAN vara fel.
Du menar att mekanikern då måste vara just mekaniker och inte bara en datoravläsare? ;-)

/Martin

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]