Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gizz
Jag har varit och hämtat min dragkrok till min S80-00 idag. Jag funderar dock på en sak med el-inkopplingen. För att koppla in laddning/plusmatning hur gör man då med dessa relä som det står om i installationsanvisningarna?
Är det någon som vet hur man ska göra med dessa, behöver man bry sig om dessa?

Kan man bara isolera den tampen som är till laddningen/plusmatningen eller vad man nu väljer att ansluta? Man kan ju koppla in denna senare om det finns behov eller?

Tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av cycler
Står det inte i anvisningen som medföljde??

Om du köpte det 7-poliga så skall man välja vad man vill koppla in...backljus dimbakljus eller 12V. Skall du inte koppla in något så struntar du i att ansluta stiftet i kontakten.

/C
Användarvisningsbild
av Gizz
Visst står det i anvisningen men det var hur man gör med reläet som blev ett frågetecken för mig.
Får se hur det går iaf.
av tgunnarsson
Det är så enkelt att om du vill ha laddning så måste du sätta dit reläet i REM. Lika så om du ska ha dimljus på släpet så måste det dit ett relä. Ska du ej ha någon av dessa funktioner kan du strunta i reläerna.
Användarvisningsbild
av Gizz
tgunnarsson skrev:Det är så enkelt att om du vill ha laddning så måste du sätta dit reläet i REM. Lika så om du ska ha dimljus på släpet så måste det dit ett relä. Ska du ej ha någon av dessa funktioner kan du strunta i reläerna.
Ok tack för hjälpen.
Satte dit draget idag. Har inte kollat elen än men det kommer.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]