Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av leffe.j
Har problem med min S60 2,4 av 2002 års modell som efter upprepade besök på volvoverkstad de inte kunna lokaliserade har bytt något relä till
bränslepumpen, men icke. Inte automat växlad.
Problemet är att bilen ibland, inte ofta är svårstartad, ibland rycker den vid all sorts körning. Den har även dött ner för mig vid körning, har stannat helt enkelt. Det har inte varit några större problem då vid uppstart igen.
Men som jag skrivit har inte verkstaden kunnat lokalisera ett enda fel då
jag inte fått något meddelande via färddatorn säger de. De bytte ett relä till bränslepumpen men annars har de inget hittat. Problemet kvarstår.
Någon som har varit med om detta?
av Frigge
Just den typen av fel är inte lätta att avhjälpa.
Loggar inte systemet några felkoder och om felet bara uppträder ibland har man INGENTING att gå på. Det är OMÖJLIGT att felsöka på en för stunden felfri bil, Det man kan göra om verkstan anser att det är ett fel på bilen är att gå på erfarenhet o "provbyta" delar, delar som kan bytas tillbaka om det inte löser felet.

Många av dina symtom stämmer dock med ETM= Spjällhus
Är det bytt ?
Eller uppgraderat ?
av leffe.j
Frigge skrev: Många av dina symtom stämmer dock med ETM= Spjällhus
Är det bytt ?
Eller uppgraderat ?
såvida det inte sker automatiskt vid service, har inte läst "åtgärdslistan" så noga vid service tillfällena.
av Frigge
leffe.j skrev:
Frigge skrev: Många av dina symtom stämmer dock med ETM= Spjällhus
Är det bytt ?
Eller uppgraderat ?
såvida det inte sker automatiskt vid service, har inte läst "åtgärdslistan" så noga vid service tillfällena.
Nej det sker inte vid service.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]