Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anders Classic
Har beställt min Volvo Classic i juni månad. Den var ändringsbar tom 10 juli men nu kom jag givetvis på att jag ville ändra fälgarna. Besökte min Volvohandlare men de sa blankt nej och det gick inta att ändra. Är det någon som själv tagit kontakt med fabriken? Jag vet att bilen tillverkas i Gent i Belgien. Det känns som fälgarna är det sista man sätter på bilen så det bör ju kunna ändras. Jag beställde från början Electra fälgen 16 tum 6.5. Nu vill jag ändra till Ursa 16 tum 7.0. Nån som vet nåt?
Användarvisningsbild
av Jensen
Fabriken har sen årsskiftet blivit stenhårda på att ingenting får ändras
efter sista ändringsdag, så det är tyvärr bara att glömma.
Det du kan göra är att kolla med din ÅF om dom har nån bil på väg hem som går att ändra el har den fälgen du hellre vill ha.
Detta hände mig för ca 2 veckor sedan, gick så långt att vår försäljningschef ringde ner till fabriken och fick svaret att det var bara att glömma.
Användarvisningsbild
av K5054
Hej Classic-kollega! Jag fick min -08 för tre veckor sedan, har själv Nodus-fälgar. Visst är det viktigt att få de fälgar man gillar. Synd att du inte hann ändra. Men är du säker på att Ursa finns längre? Verkar inte finnas på Bilias hemsida eller Volvocars.se. :lol:
av Anders Classic
Jodå dom finns på Volvo Cars. Man kan välja Ursa fälgarna när man bygger ny Volvo Classic.
Jag skall faktiskt prova o kontakta fabriken. Man får inte ge sig i första taget.
Användarvisningsbild
av K5054
Du som också köpt en Classic -08 liksom jag: Var står egentligen uppgiften om att det är en -08 och inget annat? På reg. beviset står ju bara tillverkningsmånad/år. Men säljaren var noga att påpeka att genom att det var en -08 så kunde man få ut ca 10 000 mer vid ev. försäljning än om det varit en -07. Karossen är ju samma som -07? :wink:
av dali
Tionde tecknet från vänster i chassinumret anger modellår, det ska vara en 8 för 2008. Mer info finns här.
Användarvisningsbild
av K5054
Tackar! :D
Användarvisningsbild
av exup
Jag beställde min i februari,tillverkningsdatumet var i mars min blev en 07a hade jag väntat en mån så kanske det har blivit en 08a.Här hade ju Volvo läge att inte blanda två modeller i samma årsmodell,det kan ju inte bli lättare för dom när dom gör på detta sätt.Angående fälgarna,så va jag tveksam till mitt val i efterhand.Och enligt min säljare sa att vi kunde lösa detta om det skulle visa sej jag va missnöjd med dom.Men detta kanske är ifrån bilhandlare till bilhandlare.
Användarvisningsbild
av exup
Kollade mitt regnr på https://www21.vv.se/fordonsfraga/ ,la märke till att årsmodell inte va ifyllt:

Fabrikat: VOLVO S + V70
Årsmodell:
Fordonsår: 2007
Chassinummer:
Senaste EU-regbevis del 2: 2007-04-04
Upplysningar:
Fordonsstatus: I trafik (2007-04-04) Tillfällig registrering: Nej
Antal ägare: 1 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat: 2007-03 Producentansvarig: 699065-5216
I trafik första gången i Sverige: 2007-04-04 Import: Nej
I trafik första gången i utlandet
Användarvisningsbild
av K5054
Jag har samma, årsmodell är inte ifyllt. Fordonsår 2007 - då är den alltså gjord. I 10e pos. i chassinr är det instansat en 8 - då är det det är i alla fall en 2008 års modell. (Säljaren hade rätt...) :D

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]