Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ampy
Hej jag unndrar i fall man kan plocka bårt glaset på fram ljusen på s60 04a den har xeon orginalt jag vill ta ner glaset på fram lyktor och måla det svarta ramen i silver. Jag har sätt flera som har gjort det men inte hur eller jag är osäker på att det inte går att ta bårt med xeon?

Snälla vättiga svar!
Användarvisningsbild
av Lilja
Det är samma glas vare sig det är xenon eller ej. Sitter små metall clips runt om glaset bara pilla bort med en skruvmejsel. Kan dock vara lite smådjävliga att få dit igen :lol:
Användarvisningsbild
av Loner
Lilja skrev:Det är samma glas vare sig det är xenon eller ej. Sitter små metall clips runt om glaset bara pilla bort med en skruvmejsel. Kan dock vara lite smådjävliga att få dit igen :lol:
Nä nu surrar du i nattmössan. Killen har ju en 04:a, där är det inte samma glas på halogen som på xenon.
Men till frågan, ja du kan lossa glaset, det sitter "limmat" med en svart gucka.. Värm med varmlyftspistol så släpper det lättare.

Lycka till med "R"-looken.

/L
Användarvisningsbild
av Lilja
Loner skrev:
Lilja skrev:Det är samma glas vare sig det är xenon eller ej. Sitter små metall clips runt om glaset bara pilla bort med en skruvmejsel. Kan dock vara lite smådjävliga att få dit igen :lol:
Nä nu surrar du i nattmössan. Killen har ju en 04:a, där är det inte samma glas på halogen som på xenon.
Men till frågan, ja du kan lossa glaset, det sitter "limmat" med en svart gucka.. Värm med varmlyftspistol så släpper det lättare.

/L
Uhm, min farsa har en S60 med halogen lampor och min XC har Xenon och glasen är vad jag kan se precis likadana. Båda bilarna är 04or. Däremot på 05orna fick de nya framlampor, vet dock inte om de skiljer mellan xenon och vanliga jag tycker inte det. Vad är det exakt som skiljer då?

Däremot var jag ute och kollade nu och det är alldeles rätt det andra du sa med limminingen, var bara jag som yrade :lol: :oops:
Användarvisningsbild
av MartinS
Lilja skrev:
Loner skrev:

/L
Uhm, min farsa har en S60 med halogen lampor och min XC har Xenon och glasen är vad jag kan se precis likadana. Båda bilarna är 04or. Däremot på 05orna fick de nya framlampor, vet dock inte om de skiljer mellan xenon och vanliga jag tycker inte det. Vad är det exakt som skiljer då?

Däremot var jag ute och kollade nu och det är alldeles rätt det andra du sa med limminingen, var bara jag som yrade :lol: :oops:
På 00-04 så är xenon klarglas medans halogen har räfflor i glaset. Ljuset bryts i reflektorn på xenon och i glaset på halogen.

/Martin
Användarvisningsbild
av Ampy
Jag har xeon och det är en 04 alltså med gamlla lampor inte dem nyaste. Jag vill ju ta bårt glaset på lyktan fram och måla om ramen går det och är det någon som vet extakt om det går och det är inga refflor det är genomskillningt i lyktan men logist så borde det gå tanke på att glaset blir blästrat utav sten så ska man köpa hela insatsen eller då är det dummt!

Hjälp tack
Användarvisningsbild
av Ampy
satan men i fall jag tar bårt limet och limmar tillbax så kommer det säker alldrig att vara tätt imellan där blir ju en liten pöl i lysen ;)
Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.