Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tomas79
Hej volvofantaster! Detta gäller en V70N -04.

Skulle behöva instruktioner för:

1) Hur gör man steg för steg (gärna med bilder) för att ändra torkarbladets läge på framlyktan ? Spolarmoton är trasig där så jag måste ändra dess läge manuellt. Hur?

2) Hur gör man steg för steg (gärna med bilder) för att ta bort stereon? Fått höra att det var krångligt?

Tack snälla för all hjälp!

Mvh
Tomas
av volvoR+s60
Tomas79 skrev:Hej volvofantaster! Detta gäller en V70N -04.

Skulle behöva instruktioner för:

1) Hur gör man steg för steg (gärna med bilder) för att ändra torkarbladets läge på framlyktan ? Spolarmoton är trasig där så jag måste ändra dess läge manuellt. Hur?

2) Hur gör man steg för steg (gärna med bilder) för att ta bort stereon? Fått höra att det var krångligt?

Tack snälla för all hjälp!

Mvh
Tomas
stereo har du här iaf :http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=11538

mvh..
Användarvisningsbild
av MartinS
1/ Vik upp locket där axeln möter armen. Lossa muttern med 8mm hylsa (eller var det 10mm?). Dra armen rakt ut, montera vise versa. Glöm inte att dra ut anslutningskabeln ifall den skulle börja fungera igen.

/Martin
av Tomas79
Tack för hjälpen, torkarbladet fixat! Väntar dock med stereon. det får volvo göra..

Jag har nämligen en extern telefonhållare som jag vill få bort.. det går kablar uppåt!
av matzen10
MartinS skrev:1/ Vik upp locket där axeln möter armen. Lossa muttern med 8mm hylsa (eller var det 10mm?). Dra armen rakt ut, montera vise versa. Glöm inte att dra ut anslutningskabeln ifall den skulle börja fungera igen.

/Martin
Typiskt bra tips (för självklart så går den igång då, enligt Murphys lagar...)! Tackar för den Martin!!

M V H
---> Matz
Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.