Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

DSC00150.JPG
DSC00150.JPG (162.12 KiB) Visad 31 gånger
Kanske är detta självklart för många, men jag kom på det nyligen.

Jag har bättringsmålat lite med CRC GALVA BRITE PRO, zinkspray som jag först sprejat i en liten plastburk och med hjälp av en liten pensel målat på plåten vid tröskellådan i förardörrens öppning.

Innan jag bättringsmålade så tryckte jag djupt och ordentligt ner tre stycken gamla Plastic Padding plastspacklar mellan plasttröskellådan och plåten.

Dessa plastspacklar höll ut tröskellådan även när bildörren var stängd så zinkfärgen kunde torka även med stängd bildörr.

Jag slipade och rundade kanterna på plastspacklarna med ett fint slippapper och torkade av slipdammet från spacklarna, för att förhindra att den gamla lacken skadades innan jag tryckte ner plastspacklarna djupt mellan tröskeln och plåten.

Kanske har detta tips visats tidigare på forumet, men jag hittade inget om detta vid en sökning. Kanske finns det andra plastbitar än de som jag använde, som går att använda som distanser.

CRC GALVA BRITE PRO, zinkspray blev mycket lik den grå originalfärgen, kanske finns det någon bättre färg än CRC GALVA BRITE PRO, zinkspray att rostskydda med, men jag försöker tala om hur jag fick färgen att torka med stängd bildörr.
Maximal däckomkrets V60

Original däckdimension för V60 f&ou[…]

DSC00150.JPG Kanske är detta självkla[…]

OM RYSSEN KOMMER

Vi är för långt från Ryssla[…]

Byta EGR på en D2 (D4162T)

Jag bytte EGR ventil och EGR kylare på min V[…]