Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Danniy
Nu är det ju dags att byta däck och jag funderar ev även på att byta ut mina 15´fälgar och satsa på 16 ´ i stället.

Då kan man väl byta utan att sätta på extragrejer på bilen för att dom inte skall skrapa i karossen vid fullt rattutslag som man behöver på 17 och 18 tummarna. Tänker jag rätt eller ?

16 tummare är väl fortfarande ganska standardmässiga hjul och däck för det verkar vara svindyrt att byta däck om man satsar på 17 och 18 tum.

Har en polare som hade 18´på sin Audi, när han skulle byta däck så var dessutom två fälgar spräckta så det verkar vara lite special, kanske inte så klokt med jättefälgar. Självklart tycker jag att det är snyggt.

Mina 15 tummarna lyfter ju inte utseendet på bilen direkt så 16 kanske det får bli vad tycker ni skall jag byta till 16 ?

Mvh
;-) Danniy
av Groovy
Inget snack om saken, gör dig av med 15" och skaffa 16". Du har helt rätt i att du inte behöver någon utslagsbegränsare. Först vid 17" och mer är det som det är aktuellt.

Jag har 16" på vinterdäcken och 17" på sommardäcken. Visst är det så att däcken slits fortare, men det behöver inte kosta multum för att byta ett par 17". Det finns bra och prisvärda 17" däck.
Användarvisningsbild
av greeeken
Woooo varva ner nu.
Det hela beror på hur BREDA fälgarna är.
Du kan ha 17/ 205:or utan utslagsgivare.
Det har ja på min s60
av Groovy
Du har helt rätt i att det beror på bredden. Jag är van vid att ha 225 på 17" varför jag skrev att utslagsbegränsare är att föredra. :)
Användarvisningsbild
av greeeken
*asg*
Men sig det då :lol:
av svenl
Den här utslagsbegränsaren, ökar den vändcirkeln på bilen eller?

Om man köper en ny Volvo med 17'', är det då utslagsbegränare monterat eller är det någon annan lösning som gör att det funkar?
av Teemu
Rätta mig om jag har fel, men utslagsbegränsaren minskar snarare ratt utslaget med en något ökad vändkrets som följd.
av CTS
kolla på http://www.kloma.com om ni vill ha billiga däck & fälgar :D :D
Användarvisningsbild
av greeeken
Teemu skrev:Rätta mig om jag har fel, men utslagsbegränsaren minskar snarare ratt utslaget med en något ökad vändkrets som följd.
Japp det stämmer bra det.
Användarvisningsbild
av greeeken
Min fråga är om man behöver utslagsbägrensare till 215/45 17 " på en s60 170 hästar

Vet ej men kan du inte ställa max belysning m[…]

Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]