- Idag, 15:43
#1630424
Lämnade in bilen på hjulinställning efter yttre styrled-, länkarm- och spindelledsbyte. Väl när jag hämtar bilen får jag höra att hjulinställningen inte kunde bli perfekt, ratten är sned med kanske 5-10 grader åt vänster när man kör rakt. Verkstad påstår att styrleden har får korta gängor och därmed kan det inte bli bättre.
Själv mätte jag alla delar innan jag monterade dem så att de passade samt skruvade in nya styrled lika många varv som de gamla. Då var också ratten rak efteråt.
Förstår inte riktigt att det kan vara för lite gänga på styrleden, någon som har koll eller ska jag byta verkstad?
Det är för övrigt en v70 2004 2.5T.
Själv mätte jag alla delar innan jag monterade dem så att de passade samt skruvade in nya styrled lika många varv som de gamla. Då var också ratten rak efteråt.
Förstår inte riktigt att det kan vara för lite gänga på styrleden, någon som har koll eller ska jag byta verkstad?
Det är för övrigt en v70 2004 2.5T.
- By Kopper