Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

När jag köpte min XC70 -04 så sa säljaren att den nån gång då och då inte startade utan gav det där meddelandet typ ”startförsök avbrutet” eller nått likande.

Det var 4 år sedan och den har startat varje gång.

Vi fick med 2 nycklar varav en där fjädern gått sönder, eller vad det är som händer. Den har aldrig använts.

Den andra fungerade som den skulle. Tills i förra veckan, då fjärdermekanismen gick sönder på den också.

Ni vet, så att nyckelbladet bara sladdrar.

Sedan dess har jag vid tre tillfällen fått meddelandet om att starten avbrutits och bilen inte startar. Jag vrider tillbaks nyckeln, väntar i 2 sekunder och försöker igen och då startar den.

Kan det finnas ett samband mellan sladdrigt nyckelblad och detta problem. Att det som går sönder inne i nyckel också påverkar chipet på något vis?

Kanske är värt att göra den där meckiga operationen och flytta över allt till nya nycklar.

Någon som vet vad Volvo tar för en ny färdigkodad?

Jag fullständigt älskar XC70in (24000 mil) och några tusenlappar för en ny nyckel kan det vara värt.

Pilligt men förmodligen bra mycket billigare.[…]

Gjorde en rejäl beställning från A[…]

..visar marginellt högre värde än[…]

Jajamen, det gjorde det ju i mitt fall också[…]