Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Förutom att inget funkar som det ska och skall tas bort så dök en annan allmän fråga upp, med flera följdfrågor

1: Lysande Motorlampa
2: vad ska infodisplayen visa förutom diverse fel på Bi-Fuel, när allt är som det ska så visar den enbart bränsle (bensin) ska inte det kunna visa som en normal volvo av samma årsmodell, mao medelhastighet, nuvarande förbrukning, medelförbrukning och dylikt.

Eftersom jag/vi inte får kontakt med bilen misstänker jag att det är ECM som är den felande länken, eller ja nu kanske jag skrev fel, men huvuddatorn. för det lär väll vara den som är programerad att prata med alla system. rycker man batteripolen är motorlampan släckt tills endera: gôbbstopp eller annars helt spontant, men den sloknar aldrig av sig självt men inget händer, vare sig dåliga avgasvärden eller nått annat symptom, den är slö som en gnu i ur och skur ändå

är det den som sitter i den ventilerade lådan som sett frammifrån sitter bakom vänster framlykta, en av märket denso, eller är detta bara för tändningen?

När gummit är trasigt lyfter trottlen mi[…]

Samma här. Händer då och då.

S60-BiFuel - Allmänna fel

Förutom att inget funkar som det ska och skal[…]

Service i Stockholm

Jag köpte ganska nyligen en S60 T3 2018 och d[…]