-  Igår, 17:05

Nuvarande bil:
Nuvarande bil: 
Typ: Volvo S60 2.5T Summum -07
Motor: B5254T2
Effekt Original: 210hk
Effekt nu: 380hk (lovar)
Fixat (ej OEM):
• Sänkningsfjädrar 35/35 – (VParts)
• Biltemas sportluftsfilter – +60hk (valde det blå istället för det röda så att den inte har FÖR mycket effekt.
• Muffler delete sista dämparen – +110hk
• 20" Ocean Caribien fälgar på lågprofil – (Bidrar till oro vid hålor och ojämn väg men det ser i alla fall coolt ut.

Tjenare!
Min bil har ett elfel och jag är rätt säker på att det är CEM-problem. Elfelet påverkar strålkastarna och baklyktorna (blinkar och stängs ibland ej av), klimatanläggningen (funkar ej), innerbelysningen (funkar ej), rutor (går ej att ta ner), mätarhus (helt dött) och backspeglar (går ej att fälla ut).
Bilen startar dock utan problem, men den är såklart inte i kördugligt skick och har just nu körförbud då jag ej besiktat den. Så jag behöver plocka ut CEM för att skicka den till felsökning och ev. lagning.
Bilen i fråga är en Volvo S60 2.5T Summum från 2007.
Hur plockar man ner CEM? Är det svårt? Ungefär hur lång tid tar det att göra?
Tack på förhand! :)

Min bil har ett elfel och jag är rätt säker på att det är CEM-problem. Elfelet påverkar strålkastarna och baklyktorna (blinkar och stängs ibland ej av), klimatanläggningen (funkar ej), innerbelysningen (funkar ej), rutor (går ej att ta ner), mätarhus (helt dött) och backspeglar (går ej att fälla ut).
Bilen startar dock utan problem, men den är såklart inte i kördugligt skick och har just nu körförbud då jag ej besiktat den. Så jag behöver plocka ut CEM för att skicka den till felsökning och ev. lagning.
Bilen i fråga är en Volvo S60 2.5T Summum från 2007.
Hur plockar man ner CEM? Är det svårt? Ungefär hur lång tid tar det att göra?
Tack på förhand! :)
 Nuvarande bil:
Nuvarande bil: Typ: Volvo S60 2.5T Summum -07
Motor: B5254T2
Effekt Original: 210hk
Effekt nu: 380hk (lovar)
Fixat (ej OEM):
• Sänkningsfjädrar 35/35 – (VParts)
• Biltemas sportluftsfilter – +60hk (valde det blå istället för det röda så att den inte har FÖR mycket effekt.
• Muffler delete sista dämparen – +110hk
• 20" Ocean Caribien fälgar på lågprofil – (Bidrar till oro vid hålor och ojämn väg men det ser i alla fall coolt ut.

- By Steffe3
 - By Steffe3 - By KjellKriminell
 - By KjellKriminell